جوش یک دردسر بزرگ برای زیبایی است که باید با آن مقابله کرده و علت آن را بشناسیم تا راحت‌تر آن را درمان کنیم. شاید برایمان سوال پیش آید که چرا در بدن و صورت جوش ایجاد می‌شود؟ همانطور که می‌دانید هم در صورت و هم در بدن ممکن است جوش دیده شود، مثلا در نواحی مختلف بدن مانند گردن، پا، بازو و … حال باید بدانیم علت جوش در نقاط مختلف بدن چیست؟ با کمک دانستن این علت‌ها از شر این جوش‌ها می‌توانیم خلاص شویم. در ادامه این مطلب از مجله صورتی‌ها علت جوش در نقاط مختلف بدن را بررسی می‌کنیم. امیدوارم مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گیرد.

علت جوش در نقاط مختلف بدن

علت جوش در نقاط مختلف بدن

در ادامه همه علت‌ها و روش‌های درمان جوش در نقاط مختلف بدن را بررسی می‌کنیم:

علت و درمان جوش روی شانه‌ها و پشت

علت و درمان جوش روی شانه‌ها و پشت

جوش‌هایی که در بدن دیده می‌شوند دلایل خیلی ساده و حتی درمان خیلی ساده دارند. اگر روی شانه و پشت بدنتان جوش دارید علتش می‌تواند، استفاده از کوله‌پشتی و لباس تنگ باشد. اگر این جوش‌ها ریز و قرمز هستند در اثر واکنش به مایعات شیمیایی خانگی به وجود آمده است. یک دلیل دیگر برای به وجود آمدن این جوش‌ها مصرف غذاهایی سرخ کردنی و چرب است که باید رعایت کنید.

برای درمان این جوش‌ها کافی است هفته‌ای یک بار با آب نمک دوش بگیرد و یا با سرکه سیب و آب بدن خود را بشویید.

علت و درمان جوش روی سینه

علت و درمان جوش روی سینه

یکی از علت‌های اصلی جوش روی پوست سینه آلرژی بدن نسبت به پودر شستشو یا همان شامپو بدن است. یک علت دیگر برای به وجود آمدن این جوش‌ها خوردن نوشیدنی‌های سرد، غذاهای دربایی و ادویه است. پس اگر روی سینه جوش دارید باید به موارد بالا توجه کرده و علت را شناسایی کنید و از آن دوری کنید.

برای درمان این جوش‌ها کافی است مقداری جوش شیرین را با آب حل کرده و روی پوست بزنید. سپس با آب گرم شست و شو دهید.

https://suratiha.com/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/