همچنان در روزهای تعطیل و شادی نوروزی هستیم، سال نو رسیده و بهار طبیعت را بیدار کرده است، عید نوروز با بوی این بیداری انرژی و روح جدیدی به دنیای ما بخشیده است. در این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها، اشعار کوتاه در مورد عید نوروز از شاعران مختلف برایتان آماده گشته که امیدواریم مورد پسند و استفاده‌تان قرار بگیرد. اشعار کوتاه و زیبا مخصوص عید نوروز از ساعران بزرگی همچون سعدی شیرازی، خیامو استاد شهریار که امیدواریم از خواندن آن‌ها لذت ببرید.

شعر کوتاه در مورد عید نوروز

شعر کوتاه در مورد عید نوروز

دوباره آمد از راه
بهار سبز و زیبا

جوانه زد درختان
در ده کوچک ما

پروانه‌های رنگی
می‏رقصند روی گل ها

در دشت و در بیابان
در باغ های زیبا

مادربزرگ خوبم
دوباره سفره چیده

هفت سین سفره گوید
که سال نو رسیده
” ملیحه آقاجانی

شعر کوتاه در مورد عید نوروز

شعرهای عید نوروز

بهار آمد ، بهار من نیامد
گل آمد گُلعذار من نیامد

برآوردند سر از شاخ ، گل‌ها
گلی بر شاخسار من نیامد

چراغ لاله روشن شد به صحرا
چراغ شام تار من نیامد

جهان در انتظار آمد به پایان
به پایان انتظار من نیامد
” مشفق کاشانی “

شعر کوتاه درباره عید نوروز

شعر کوتاه عید نوروز

عید نوروز می‌‏رسد از راه
شادی از روی خانه می‏‌بارد

پدرم با چه دقتی دارد
بوته ‏های بنفشه می‏‌کارد

مادر مهربان من از صبح
شستشو کرده هر چه را بوده

پرده را شسته ، شیشه را شسته
نیست در خانه، ذره‏ای دوده

تازه وقت غروب هم مادر
خسته، اما برای شادی ما

می‏نشیند لباس می‏دوزد
تا بپوشیم روز عید آن را

” سپیده رحیمی “

https://suratiha.com/%D8%A7%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2/