بسیاری از مردم بر این تصور هستند که سالاد یک دسر عربی است و باید خوشمزه‌ترین سالادها را فقط در کشورهای عربی پیدا کرد. این درحالی است که کشور اندوزی نیز سالادهای خوشمزه و معروفی از جمله سالادهای سبزیجات و میوه دارد. آیا شما یکی از انواع مختلف  سالاد اندونزی را امتحان کرده‌اید؟ اگر نه در این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها با ما همراه باشید تا معرفی ۸ نوع سالاد اندوزی را بخوانید و این سالادهای خوشمزه کشور اندونزی را برای خانواده خود تهیه کنید.

سالاد اندونزی

سالاد اندونزی

در ادامه این مطلب از مجله بانوان با ۸ نوع سالاد اندونزی بسیار خوشمزه آشنا می‌شوید که به راحتی می‌توانید این سالادهای خوشمزه را تهیه کنید.

سالاد gado-gado:

gado-gado یکی از غذاهای مورد علاقه مردم اندونزی می‌باشد. این سالاد خوشمزه از سبزیجات پخته شده و تازه مانند اسفناج، جوانه لوبیا، خیار، چایوتی، هویج، ذرت و سایر سبزیجات تشکیل شده است. این سالاد با سس بادام زمینی خامه‌ای و کراکرهای میگو سرو می‌شود. مردم اندونزی حتی اسن سالاد را به عنوان غذای اصلی نیز استفاده می‌کنند.

  • چایوت: چایو نام علمی Sechium edule می‌باشد. چایوت میوه‌ی خوراکی است که بومی کشور مکزیک بوده ولی در کشورهای آمریکای لاتین و مناطق گرمسیر نیز می‌روید.

سالاد اندونزی

سالاد pecel:

به آسانی می‌توان گفت که سالاد اندونزی Pecel یکی از زیرمجموعه‌های سالاد Gado-gado است. این سالاد کاملا مشابه سالاد gado-gado است؛ همچنین سالاد pecel شامل سبزیجات و سس خامه‌ای می‌باشد. با این حال، سس بادام زمینی سالاد pecel کاملا متفاوت از سس بادام زمینی سالاد gado-gado است. سس سالاد pecel دارای برگ‌های سیپروس و لیمو است، بنابراین طعم و عطر بسیار منحصر به فردی دارد. معمولا Pecel با برنج و بادام زمینی ترد سرو می‌شود.

سیپروس: در ایران اینگیاه با نام گیاه چتری یا نخل مرداب شناخته می‌شود. زادگاه اصلی این گیاه باتلاق های جزیره ماداگاسکار است. برای تهیه آن می‌توانید به گلخانه‌ها مراجعه کنید.

سالاد اندونزی

https://suratiha.com/%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%88%d9%86%d8%b2%db%8c/