مدتی است در اکثر آجیل‌فروشی‌ها میوه‌های خشک به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی در طعم‌های بسیار متفاوت به فروش می‌رسد. این میو‌های خشک خوشمزه که با نام چیپس میوه نیز شناخته می‌شوند بسیار خوش‌طعم بوده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی از مهمانان در مجالس مختلف و بهترین خوراکی برای فصل زمستان می‌باشند. برای تهیه چیپس میوه دستگاه میوه خشک کن وجود دارد که می‌توان میوه‌ها را به راحتی در آن قرار داده و خشک کرد اما اگر شما به این دستگاه دسترسی ندارید نگران نباشید، شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به دستگاهی خاص میوه‌های بسیاری را خشک کنید. در این مطلب از صورتی‌ها طرز تهیه سیب خشک را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده‌ایم که امیدوایم با مطالعه این مطلب، بتوانید میوه‌های خشک بسیاری برای مهمانی‌های خود تهیه کنید.

آموزش طرز تهیه سیب خشک

طرز تهیه سیب خشک

از آنجایی که چیپس میوه موجود در آجیل فروشی‌ها با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد، بسیاری از فراد برای تهیه میوه خشک راه‌های بسیاری از جمله خشک کردن روی بخاری، شوفاژ و هواپز را امتحان می‌کنند تا بتواندد چیپس میوه در طعم‌های مختلف تهیه نمایند، به همین سبب تصمیم گرفتیم طرز تهیه چیپس میوه سیب را به شما طرفداران پروپاقرص میان وعده سالم و لذیذ آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی و در منزل چیپس میوه خانگی تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سیب خشک:

  • سیب سرخ: ۲ عدد
  • سیب سبز: ۲ عدد
  • پودر شکر: ۶-۸ قاشق غذاخوری
  • ادویه پای کدو حلوایی: ۱ قاشق چای‌خوری
  • زنجبیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • جوز هندی: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • فلفل کاین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سیب خشک

طرز تهیه سیب خشک:

برای تهیه سیب خشک در ابتدا فر را روی ۲۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود سپس مواد لازم برای تهیه سیب خشک را همان‌طور که در دستورالعمل ذکر شده، اندازه‌گیری کرده و در کنار دست خود قرار دهید.

یک عدد کاغذ سیلیکونی و یا کاغذ روغنی تهیه کرده و روی سینی فر قرار دهید تا برای قرار دادن سیب آماده شود.

در این مرحله یک کاسه متناسب انتخاب کرده و سپس مواد خشک از جمله: زنجبیل، فلفل کایین، جوز هندی، پودر شکر، ادویه پای کدو حلوایی را باهم مخلوط کنید تا ادویه میوه خشک حاضر شود.

  • اگر شما طعم فلفل را در میوه‌جات دوست نداشته باشید می‌توانید این ادویه را از مواد لازم برای تهیه سیب خشک حذف کنید.
ادامه مطلب در لینک زیر: