برخی افراد دوست دارند همیشه همراه خود شیرینی داشته باشند و برخی نیز به دلیل بعضی بیماری‌ها مجبورند همیشه شکلات و مواد شیرینی همراه خود داشته باشند. در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی برای شما کاربران عزیز طرز تهیه کنجد عسلی را آماده کرده‌ایم تا اگر شما هم از این دسته افراد هستید به جای استفاده از مواد شیرینی شمیایی و شکلات‌های کارخانه‌ای که علاوه بر نداشتن فایده مضر نیز هستند از این شیرینی خانگی پرخاصیت استفاده کنید. همراه ما باشید.

آموزش طرز تهیه کنجد عسلی

آموزش طرز تهیه کنجد عسلی

مواد لازم برای تهیه کنجد عسلی:

  • شکر: سه قاشق غذاخوری
  • عسل: سه قاشق غذاخوری
  • کنجد: یک پیمانه
  • خلال پسته: دو قاشق غذاخوری
  • کره یا روغن مایع برای چرب کردن قالب

طرز تهیه کنجد عسلی:

۱- برای تهیه کنجد عسلی ابتدا باید کنجد را کمی تفت دهید و یا سرخش کنید که به دو روش می‌توانید این کار را انجام دهید روش اول به این صورت است که کنجدها را داخل سینی فر بریزید و داخل فر قرار دهید تا کنجدها کمی سرخ شوند و روش دوم کنجدها را داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی بو داده شوند.

نکته: دقت کنید که رنگ کنجدها فقط کمی طلایی شود و زیاد رنگ کنجد تغییر نکند.

۲- در این مرحله نیز خلال پسته را هم با یکی از دو روش گفته شده کمی تفت دهید تا کمی سرخ و بو داده شود.

۳- بعد از بو داده شدن کنجد و پسته‌ها یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و شکر و عسل را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا زمانی که شکر کاملا آب شود. سپس اجازه دهید به مدت تقریبا ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا وقتی که مخلوط شکر و عسل بجوشند و حباب بزنند.

آموزش طرز تهیه کنجد عسلی

۴- وقتی مخلوط شکر و عسل تقریبا به حالت جوش امد کنجد را اضافه کنید و با استفاده از قاشق خوب هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

۵- سپس خلال پسته را نیز به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۶- قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و کاغذ روغنی بیاندازید و سپس مواد را به شکل دلخواه داخل قالب بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. اگر قالب بزرگ برای این کار انتخاب کردید قبل از خنک شدن با یک چاقوی تیز کنجد عسلی را برش دهید. و سپس اجازه دهید تا خنک شوند.

۷- کنجد عسلی شما آماده سرو است نوش جان.

آموزش طرز تهیه کنجد عسلی

نکته مهم در طرز تهیه کنجد عسلی: برای تهیه کنجد عسلی می‌توانید از خلال پسته استفاده نکنید و یا می‌توانید از خلال‌های دیگر مثل بادام و یا فندق نیز استفاده کنید.

طرز تهیه کنجد عسلی به پایان رسید امیدواریم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد و این کنجد عسلی را در خانه تهیه کنید و نوش جان کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. ممنون از همراهی شما


https://suratiha.com