میگو از جمله حیوانات دریایی است که فواید زیادی برای بدن دارد بخصوص برای کودکان. این خوراکی بسیار مفید است، از جمله فواید این خوراکی می‌توان به جلوگیری از آلزایمر و کمک به هوشیاری را نام برد که این فواید به دلیل وجود امگا۳ فراوان در میگو می‌باشد. در این مطلب از مجله زنانه دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز طرز تهیه میگو سوخاری را آماده کرده‌ایم که امیدواریم با تهیه این خوراکی خوشمزه و پر انرژی تمام ویتامین‌های موجود در میگو را دریافت کنید.

آموزش طرز تهیه میگو سوخاری

طرز تهیه میگو سوخاری

مواد لازم برای طرز تهیه میگو سوخاری:

  • تخم‌مرغ: یک عدد
  • میگو: به میزان لازم
  • پیاز: یک عدد تقریبا بزرگ
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • لیمو ترش تازه: یک عدد
  • پودر سیر: یک قاشق چای‌خوری
  • برگ بو: یک الی دو عدد
  • آرد: نصف پیمانه
  • زعفران حل شده: یک قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری: یک پیمانه
  • روغن: به میزان لازم

طرز تهیه میگو سوخاری

طرز تهیه میگو سوخاری:

۱- برای تهیه میگو سوخاری در ابتدا میگو‌ها را پاک کرده و رگ میگو را بیرون بیاورید، سپس میگوها را کاملا تمیز بشویید و داخل آب‌کش قرار دهید تا میگوها خشک شده و آب اضافی میگوها کشیده شود.

۲- بعد از شست و شوی میگوها، ظرفی مناسب و دردار انتخاب کرده و پیاز خرد شده، نمک و فلفل را داخل ظرف بریزید و با دست هم بزنید تا پیاز آب بیاندازد.

۳- بعد از این‌که پیاز آب انداخت و خوب با مواد مخلوط شد. لیمو ترش‌ را تمیز بشویید و به همراه پوست لیمو را خرد کنید و هسته‌هایش را بیرون بیاورید و همراه با برگ بو به پیاز اضافه کنید حال دوباره مواد را با دست خوب مخلوط کنید.

۴- وقتی مطمئن شدید که میگوها کاملا خشک شده‌اند آن‌ها را داخل مخلوط پیاز که آماده کرده‌اید قرار دهید و با دست کمی مخلوط کنید. درب ظرف را بگذارید و حدود ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

۵- بعد از گذشت تقریبا ۶ ساعت تخم‌مرغ را درون کاسه‌ای بشکنید و کامل هم بزنید، سپس زعفران آب‌کرده را به تخم‌مرغ بیافزایید.

طرز تهیه میگو سوخاری

۶- در این مرحله از طرز تهیه میگو سوخاری آرد و پودر سیر را باهم مخلوط کنید.

۷- حالا میگو‌های طعم گرفته را از یخچال بیرون بیاورید. سپس درون یک تابه گود به میزان لازم روغن بریزید و اجازه دهید روغن کاملاً داغ شود.

۸- میگوهای طعم گرفته را به ترتیب در آرد و سپس در مخلوط  تخم‌مرغ قرار داده و در آخر در پودر سوخاری بغلطانید و در روغن داغ قرار دهید تا میگوها سرخ شوند.

۹- در آخرین مرحله از طرز تهیه میگو سوخاری وقتی میگوها کاملا برشته و طلایی شد میگو‌ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی میگو‌ها گرفته شود.

طرز تهیه میگو سوخاری

میگوهای سرخ شده را در ظرف سرو بچینید تا آماده سرو شود.


نکته مهم در طرز تهیه میگو سوخاری :

اکثر بانوان استفاده از میگو و ماهی را در غذاهای خود دوست ندارند چون بعد از تمیز کردن میگو و ماهی بوی بد ماهی و میگو از بین نمی‌رود. ولی نگران این نباشید اگر بوی ماهی و میگو را دوست ندارید بعد از تمیز کردن میگو و ماهی، دستان خود را به کمی آبلیمو آغشته کرده و سپس بشویید این کار باعث می‌شود که دستان شما بوی ماهی و میگو نگیرد.

آموزش طرز تهیه میگو سوخاری به پایان رسید امیدواریم با تهیه این خوراکی خوشمزه بتوانید رضایت خانواده را جلب کرده و از فواید بی‌شمار میگو بهره‌مند شوید.


https://suratiha.com