با فرا رسیدن ماه دی و روز آخر فصل پاییز مردم ایران این شب را که طولانی‌ترین شب سال است جشن می‌گرفته و در خانه‌ی بزرگترها دور هم جمع می‌شوند و خوارکی‌هایی مثل هندوانه نارگیل و انار و… می‌خوده و خوش‌گذرانی می‌کنند. در این میان صاحب خانه به فکر تزیین میوه و خوراکی‌های شب یلدا می‌افتد و دوست دارد که بهترین تزیینات را برای این شب زیبا داشته باشد. علاوه بر این در شب یلدا برای عروس خانوم و آقای داماد خنچه و هدیه‌ می‌برند. معمولا سبد میوه در هر دو خنچه وجود دارد و باید به زیبایی تزیین شود. در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز ایده‌های تزیین سبد میوه شب یلدا را آماده کرده‌ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد. با ما همراه باشید.

تزیین سبد میوه شب یلدا

تزیین سبد میوه شب یلدا

نکات مهم در تزیین سبد میوه شب یلدا

۱- سعی کنید میوه‌های تازه و خوب را برای سبد شب یلدای خود انتخاب کنید چون میوه خراب در طول زمان بیشتر فاسد خواهد شد.

۲- سبد میوه را در روزی که قرار است استفاده کنید تزیین کنید چون اگر چند روز قبل این کار را انجام دهید میوه‌ها به مرور زمان خراب خواهند شد.

۳- اگر دوست دارید از میوه‌های درشت برای تزیین استفاده کنید ایده‌های زیر بهترین نمونه برای تزیین هستند ولی اگر تعداد نفرات کمی برای مهمانی دارید می‌توانید از میوه‌هایی که در اختیار دارید استفاده کنید به طوری که میوه‌ها را به شکل دل‌خواه برش دهید و در سیخ چوبی قرار داده و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

در ادامه با ما همراه باشید و ایده‌های تزیین سبد میوه شب یلدا را مشاهده کنید.

ایده‌های زیبای تزیین سبد میوه شب یلدا

ایده‌های زیبای تزیین سبد میوه شب یلدا

سبد میوه شب یلدا برای عروس: با فرا رسیدن شب یلدا، تازه عروس‌ها چشم به راه خنچه هستند که از طرف آقای داماد برای آنان فرستاده می‌شود. اگر می‌خواهید برای عروس خود خنچه تهیه کنید نباید سبد میوه را فراموش کنید، برای سبد میوه خنچه عروس می‌توانید از ترکیب گل و میوه استفاده کنید که زیبایی بیشتری داشته و جذاب به نظر می‌رسد و به خنچه عروس حال و هوایی تازه می‌دهد، اما سوال مهم این است که چگونه می‌توان سبد میوه را به همراه گل تزیین کرد؟ برای این‌کار می‌توانید سبدی تهیه کرده و سپس داخل سبد اسفنج قرار داده و میوه‌های خریداری شده را به وسیله سیخ چوبی روی اسفنج ثابت کنید، حالا زمان آن رسیده که گل‌های خریده شده را در جاهای خالی اسفنج و مابین میوه‌ها قرار دهید.

اگر نمی‌توانید با دقت فراوان این کار را انجام دهید میوه‌هایتان را تهیه کرده و تزیین سبد میوه را به گل‌فروشی‌های ماهر بسپارید تا سبد میوه زیبا و جذابی را به شما تحویل دهد.

تزیین سبد میوه

تزیین سبد میوه

برخی افراد سبد میوه شب یلدا را برای جشن یلدایی می‌خواهند که در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود، اگر شما نیز جزو این افراد می‌باشید و تعداد مهمانان زیاد است، می‌توانید انواع مختلفی از میوه‌ها را تهیه کرده و چند ساعت قبل از مراسم شروع به برش میوه‌ها به شکل‌های مختلف کنید و سپس میوه‌های بریده شده را روی سیخ چوبی ثابت کنید، با این روش می‌توانید با مقدار کمی میوه از مهمانان بسیاری پذیرایی کرده و علاوه بر این از میوه‌های متفاوتی می‌توانید استفاده کنید.

تنها مشکلی که در هنگام بریدن میوه‌ها با ان روبرو خواهید شد، تغییر رنگ آن‌ها است که برای جلوگیری از این تغییر رنگ می‌توانید ترکیبی از آبلیمو و آب تهیه کرده و مقداری یخ نیز به مخلوط بیافزایید و سپس میوه‌هایی را که خرد می‌کنید داخل این مخلوط بیاندازید تا تغییر رنگ ندهند.

https://suratiha.com