هر فردی در دل خود قصد و آرزویی دارد که برای رسیدن به آن آرزو سعی و تلاش فراوانی می‌کند اما اکثرا به این آرزوها دست نیافته باقی مانده و در وسط راه معیوس شده و از آن راه برمی‌گردند. اما در این مطلب از مجله صورتی‌ها ۶ قانون رسیدن به آرزوها را آماده کرده‌ایم که با مطالعه این قوانین رسیدن به آرزوهای محال دیگر محال نخواهد بود.

۶ قانون رسیدن به آرزوها

قانون رسیدن به آرزوها

۶ قانون رسیدن به آرزوها را می توان “شش قانون معنوی زندگی” نیز نامید؛ چون همان اصولی را عرضه می‌کند که طبیعت برای آفرینش هر چیزی (هر آنچه می‌بینیم، می‌شنویم، استشمام می‌کنیم، مزه می‌کنیم و لمس می‌کنیم) از آن‌ها سود می‌جوید. هرگاه این دانش به آگاهی‌تان بپیوندد، این توانائی را به شما خواهد داد که با سهولت و بی‌تکاپو، ثروت نامحدود بیافرینید و در هر کاری، موفقیت را تجربه کرده و  رسیدن به آرزوها با سرعتی فراتر از نور را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی برای شما:

♦ برنامه ریزی خاص و متفاوت برای هر روز

۱- قانون توانائی مطلق:

این قانون، مبتنی بر این واقعیت است که ما در جوهر آگاهی مطلق هستیم. آگاهی مطلق، توانائی مطلق و حیطه تمامی امکانات و خلاقیت‌های نامحدود است. گویی جوهر معنی ماست. وقتی طبیعت بنیادی خود را کشف می‌کنید و درمی‌یابید به راستی کیستید، خودِ آن شناخت، یعنی توانائی برآورده ساختن رویایی را دارید.

چگونه می‌توانیم قانون توانائی مطلق کار را در زندگی‌مان انجام دهیم؟

الف) تمرین روزانه سکوت و مراقبه: سکوت یعنی با خود عهد ببندید در فاصله‌هایی معین از گفت‌وگو دست بکشید، هم‌چنین از تماشای تلویزیون و گوش‌دادن به رادیو و خواندن کتاب خودداری کنید.

ب) تمرین ”عدم داوری“: داوری، ارزیابی امور به‌ صورت درست و نادرست یا نیک و بد است. از طریق سکوت، مراقبه و عدم داوری، به قانون توانائی مطلق دست خواهید یافت.

قانون رسیدن به آرزوها

۲- قانون بخشایش:

می‌توان آن را “قانون داد و ستد” نیز خواند؛ زیرا کائنات از طریق مبادله پویا عمل می‌کنند. هیچ‌چیز ایستا نیست. بندآوردن جریان نیرو، مانند بندآوردن جریان خون است. به این دلیل، باید ببخشائید و بستانید تا بتوانید ثروت و فراوانی را در زندگی‌تان در جریان نگه‌دارید. اگر جریان پول را متوقف سازیم، اگر تنها قصدمان، چسبیدن به پول و احتکار آن باشد، جریان بازگشت آن را به زندگی‌مان نیز متوقف می‌سازیم. برای این‌که آن نیرو به ‌سوی ما بیاید، باید آن را در جریان نگه‌داریم. ”در هر بذر، وعده هزاران جنگل نهفته است.“ هر چه بیشتر ببخشید، بیشتر دریافت می‌کنید؛ زیرا فراوانی کائنات را در زندگی‌تان در جریان نگه ‌می‌دارید. اگر شادی می‌خواهید، به دیگران شادی بدهید. لزومی ندارد که هدیه‌تان جنبه مادی داشته باشد؛ می‌تواند شاخه گلی، تحسینی یا دعائی باشد؛ در واقع قدرتمندترین شکل بخشایش، غیرمادی است. هرگاه کسی را می‌بینید، می‌توانید خوشبختی، شادی و خوش‌دلی او را آرزو کنید. این‌گونه بخشیدن، بسیار قدرتمند است.

قانون رسیدن به آرزوها

۳- قانون کارما یا علت و معلول:

سومین قانون رسیدن به آرزوها قانون “کارما” است. کار، هم عمل است، هم نتیجه آن عمل؛ هم علت است و هم معلول. طوری که هر چه بکارید، همان را برداشت خواهید کرد. “نیوتن” آن را “اصل سوم حرکت” نامید و چنین گفت: “برای هر عملی، عکس‌العملی است مساوی و در جهت مخالف آن” بدیهی است اگر بخواهیم در زندگی‌مان، شادمانی ایجاد کنیم، باید بیاموزیم، که بذر شادمانی را بکاریم. خیلی ساده است. هرگاه دیگران را به مخاطره بیندازیم، دیگران نیز ما را به مخاطره می‌اندازند؛ خواه به مذاق‌مان خوش بیاید و خواه نه. هر آنچه که در این لحظه پیش می‌آید، نتیجه انتخاب‌هایی است که در گذشته به آن دست زده‌اید. می‌توانید از قانون “کارما” برای ایجاد ثروت به‌سوی خود، سود بجوئید؛ اما نخست باید هوشیارانه آگاه شوید که انتخاب‌هائی که در هر لحظه از زندگی‌تان به آنان دست می‌زنید، آینده‌تان را می‌سازد.

قانون رسیدن به آرزوها

۴- قانون قصد و آرزو:

قانون قصد و آرزو قانونی مبتنی بر این واقعیت است که در هر نقطه از طبیعت، انرژی و اطلاعاتی وجود دارد. در واقع در سطح حیطه کوانتوم هیچ چیز جز اطلاعات و انرژی وجود ندارد. حیطه کوانتومی تنها نامی است که برای حیطه توانایی مطلق و یا آگاهی مطلق وجود دارد و از طریق قصد و آرزو می‌توان بر این حیطه اثر گذاشت. در سطح مادی، انسان و درخت از عناصر تبدیل شده یکسانی ساخته شده‌اند، بیشتر از کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن. در واقع انسان و درخت به طور مداوم کربن و اکسیژن خود را با یکدیگر مبادله می‌کنند اما تفاوت حقیقی بین درخت و انسان، اطلاعات و انرژی آن‌هاست. انسان دارای سلسله اعصابی است که او را قادر می‌سازد از محتوای انرژی و اطلاعاتی که در آن حیطه کانونی که موجب استعلای جسم فیزیکی می‌شود آگاه شود. این جمله به این معناست که مادامی که انسان از قوانین طبیعت تخلف نورزد، عملا از طریق قصد خود می‌تواند به قوانین طبیعت فرمان دهد تا به رویاها و آرزوهای خود دست یابد.

قانون رسیدن به آرزوها

۵- قانون عدم دلبستگی:

قانون دلبستگی بیان می‌کند که برای به دست آوردن هر چیز مادی، در عالم مادی، باید از دلبستگی به آن دست بکشید. اما این بدان معنا نیست که برای رسیدن به آرزوهایتان باید از آن‌ها دست بکشید. از قصد و آروزهای خود دست نکشید بلکه از دلبستگی به ثمره آن دست بکشید. این کار بسیار قدرتمند است. زمان که دلبستگی به ثمره آروز را رها کنید صاحب آنی خواهید شد که در در دل آرزو دارید.

قانون رسیدن به آرزوها

۶- قانون دارما یا غایت حیات:

دارما آخرین قانون رسیدن به آرزوها است. “دارما” در زبان سانسکریت یعنی غایت حیات. طبق این قانون هر فردی صاحب استعداد بی‌همتایی است و به شیوه‌ای بی‌همتا آن استعداد را بیان و عیان می‌کند. مطمئنا هر فردی استعدادی در وجود خود دارد که این کار را می‌تواند بهتر از هر کس دیگری در جهان انجام دهد و آن استعداد را به طرز بی‌همتایی بیان کرده و برای آن استعداد نیز نیازهای بی‌همتایی وجود دارد. قانون درما درای سه جزو است: نخستین جزو بیان می‌کند که هر یک از افراد در دنیا هستند تا ضمیر راستین خویش را کشف کرده و دربیابند که ضمیر هر فردی معنوی است و اساسا موجوداتی معنوی هستیم. جزو دوم نمایان ساختن استعدادهای یکتای هر فردی است که قانون درما می‌گوید هر انسان دارای استعداد بی‌همتا است. جزو سوم خدمت به بشریت و موجودات است. آنگاه که استعداد یکتای خود را با خدمت به بشریت در می‌آمیزید، آنگاه قانون درما را به طور کامل به اجرا درمی‌آورید.

قانون رسیدن به آرزوها

امیدواریم همیشه بتوانید رسیدن به آرزوها با سرعتی فراتر از نور را تجربه کنید.

https://suratiha.com