به فصل سرماخوردگی نزدیک می‌شویم، با سرد شدن هوا درصد افرادی که دچار سرما خوردگی می‌شوند بالا می‌رود. خیلی از افراد ممکن است در اولین علائم سرما خوردگی به دکتر مراجعه کرده و با داروهای شیمایی خودشان را درمان کنند ولی راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد که شما بتوانید سرماخوردگی خود را کنترل و درمان نمایید. یک روش خیلی ساده استفاده از خاصیت چای زنجبیل برای سرماخوردگی است که خودتان در منزل چای زنجبیل را تهیه می‌کنید و می‌نوشید و با این روش سرماخوردگی شما درمان می‌شود در ادامه این مطلب خواص چای زنجبیل برای سرماخوردگی را بررسی می‌کنیم و طرز تهیه آن را که خیلی آسان است، آموزش می‌دهیم.

  چای زنجبیل برای سرماخوردگی

زنجبیل برای سرماخوردگی

نوشیدن چای زنجبیل یک درمان طبیعی و خانگی برای درمان سرماخوردگی است که باعث کاهش خارش گلو و آبریزش بینی می‌شود البته برای این که اثربخشی چای زنجبیل افزایش یابد می‌توانید چوب دارچین، میخک و عسل را نیز به آن اضافه و ترکیب کنید.

اگر برایتان سوال پیش آمد که زنجبیل چگونه باعث درمان سرماخوردگی می‌شود، باید بگویم زنجبیل سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و بدن شما را در مقابل سرماخوردگی قوی نگه می‌دارند.

وقتی عسل را به زنجبیل اضافه کنید ترکیب معجزه آسایی برای درمان سرما خوردگی تهیه کرده‌اید چون عسل نیز اثر تسکین دهندگی دارد و باعث کاهش خارش گلو می‌شود.

اگر از مشکلات سینوس هم رنج می‌برد حتما میخک را به این ترکیب اضافه کنید چرا که عسل و میخک در کنار هم تاثیر آرامش‌بخش فوق‌العاده‌ای برای بازکردن راه‌های سینوس و بینی دارند.

مطلب پیشنهادی برای شما:

♦ چگونه گلو درد را در خانه درمان کنیم؟

طرز تهیه چای زنجبیل برای سرماخوردگی

طرز تهیه چای زنجبیل برای سرماخوردگی

ابتدا مواد ذکر شده در قسمت پایین را تهیه کرده و سپس طرز تهیه آن را دنبال کنید، گاهی استفاده از روش‌های طبیعی و گیاهی خیلی بهتر از داروها عمل می‌کنند و ضرری هم برای بدن ندارند.

مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل برای سرماخوردگی

مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل برای سرماخوردگی

موادی که باید تهیه کنید عبارت‌اند از:

  • چهار فنجان آب
  • مقداری زنجبیل پوست کنده و برش خورده
  • دو تکه چوب دارچین متوسط
  • ۱۰ گل خشک میخک
  • مقداری عسل

طرز تهیه چای زنحبیل:

چای زنجبیل برای سرماخوردگی

مواد لازم برای تهیه چای دارچین در بالا ذکر شد، تمام مواد اولیه به جز عسل را در یک ظرف مناسب مانند قابلمه ریخته و سپس آب روی آن می‌ریزید و منتظر می‌مانید تا آب جوش بیاید بعد از این که آب جوش آمد، ۳-۴ دقیقه مواد را در حالت جوشیدن قرار می‌دهید و سپس شعله گاز را کم کرده و ۵ دقیقه صبر می‌کنید تا چای دم بکشد.

سپس مانند چای معمولی، یک صافی بردارید و چای دم کرده را از آن بگذرانید و سپس موقع نوشیدن به آن هر مقدار که دوست دارید عسل اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا عسل در چای حل شود.

اگر نسبت به زنجبیل حساسیت و آلرژی دارید، در مصرف آن احتیاط کنید

نکته مهم در مصرف چای زنجبیل برای سرماخوردگی

خواص زنجبیل برای گلو درد

اگر گلو درد دارید، بهتر است این چای را گرم میل کنید و اگر از تب رنج می‌برید، می‌توانید این چای را به صورت کاملا سرد میل کنید. ممنون از این که همراه ما بودید، لطفا نظرات خود را در مورد مطلب ” زنجبیل برای سرماخوردگی ” بیان کنید، امیدوارم مورد پسندتان واقع شده باشد ♥

https://suratiha.com