سالاد سزار یکی از سالادهای بسیار خوشمزه فرنگی است که به آسانی تهیه می‌شود و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اگر دوست دارید جایگزین مناسبی برای یک وعده غذایی خود بیابید سالاد سزار می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد. در این مطلب از صورتی‌ها با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سالاد سزار به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

آموزش طرز تهیه سالاد سزار

آموزش طرز تهیه سالاد سزار

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار:

  • کاهو تازه: ۱ عدد
  • نان تست: ۴-۳ عدد
  • روغن زیتون بکر: ۱۵۰ میلی لیتر
  • پنیر پارمیزان: ۱۰۰ گرم
  • سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوی
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • آب لیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری
  • سس ورسترشایر: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار:

برای تهیه سالاد سزار در ابتدا قسمت‌های سالم و تازه کاهو را انتخاب کرده و سپس برگ کاهوها را خوب بشویید و در آب‌کشی قرار دهید تا برگ‌ها خشک شوند.

در این مرحله دور نان تست‌ها را که خشک‌تر هستند جدا کنید چون سس و مواد را خوب به خود جذب نمی‌کنند و سپس داخل نان تست را با استفاده از چاقو و یا دست به برش‌های یک سانتی‌متری تقسیم کنید.

طرز تهیه سالاد سزار

در ادامه نان تست‌ها را داخل تابه نچسبی که آغشته به روغن و سیر له شده است بریزید و با حرارت بسیار ملایم تست کنید. می‌توانید به جای سرخ کردن روی حرارت نان‌ها را به روغن و سیر له شده آغشه کنید و در فر قرار دهید تا نان‌ها سرخ شود.

نکته: دقت کنید که نان‌ها نباید خشک شوند.

طرز تهیه سالاد سزار

برای آماده سازی سس سالاد سزار در ابتدا آب لیمو، تخم مرغ (تخم مرغ را یک دقیقه آب پز کنید)، سرکه سفید یا سرکه سیب، سس ورسترشایر، نمک و فلفل را داخل یک ظرف مناسب ریخته و سپس با همزن یا غذاساز خوب آن‌ها را مخلوط کنید.

این مطلب را نیز بخوانید:

با تن ماهی هم می‌توان سالاد درست کرد

طرز تهیه سالاد سزار

بعد از ۵ دقیقه هم زدن مواد، کم کم روغن را به مخلوط اضافه کنید تا مخلوط سس حالت سس مایونز به خود گرفته و کمی غلیظ‌تر شود.

طرز تهیه سالاد سزار

بعد از آماده شدن سس و نان تست، در هنگام سرو سالاد، برگ‌های کاهو را خرد کرده و در ظرف مناسب بریزید. سپس نان تست‌های سرخ شده و پنیر پارمیزان رنده شده را روی کاهو ریخته و در نهایت سس آماده شده را به سالاد بیافزایید.

طرز تهیه سالاد سزار

سالاد سزار به گونه‌ای که در این مطب خواندید تهیه می‌شود ولی در سرتاسر جهان به دلیل کمبود وقت و مسائل مختلف، تغییراتی در این سالاد به وجود آمده است که شما نیز می‌توانید مرغ، گوشت و هر ماده‌ی غذایی دیگری که می‌پسندید به سالاد سزار اضافه کنید. نوش جان


https://suratiha.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%b2%d8%a7%d8%b1/