جشن حنابندان یکی از جشن‌های ویژه‌ی مرایم عروسی و یا به تعبیری آخرین رسم از آداب عروسی مردم ایران است. حنابندان جشنی است که در واقع مراسم خداحافظی عروس از خانواده پدری بوده و این شب آخرین شب اقامت عروس به طور رسمی در خانه پدری می‌باشد. در زمان‌های نه چندان دور در شب حنابندان سینی حنایی آماده می‌شد و دورتا دور مجلس این حنا را تعارف کرده و بانوان نیز دستشان را به آن آغشته می‌کردند. این آیین همچنان در شهرهای کوچک و روستاهای ایران پابرجا است، در شهرهای بزرگ هم این رسم به طراحی نقش حنا روی دست تبدیل شده است. در این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها عکس‌هایی از مدل‌های نقش حنا روی دست عروس را می‌توانید مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

نقش حنا روی دست عروس

نقش حنا روی دست عروس

ایرانیان معتقدند که حنا از بهشت آمده است و اثری از جنت و نشانه‌هایی از شادی، مهر و نیک‌بختی را به همراه دارد به همین سبب روز قبل از عروسی به دست‌های عروس خانم حنا گذاشته می‌شود تا عروس خانم خوشبختی را در زندگی جدید خود تجربه کند پس اگر حتی مراسم حنابندان نیز برگزار نکردید سعی کنید روز قبل از عروسی دست‌های خود را حنا بگذارید و خوشبختی را به همراه داشته باشید.

طرح حنا روی دست عروس

طرح حنا روی دست عروس

نکته‌ی مهمی که در انتخاب نقش و رنگ حنا باید در نظر بگیرید این است که با توجه به رنگ پوست خود رنگ حنا را انتخاب کنید تا زیبایی به پوست شما ببخشد نه این‌که پوست را زشت جلوه دهد و نکته‌ی بعدی طرح حنا می‌باشد که باید متناسب با اکسسوری و لباس عروس انتخاب شود اگر لباس عروس شما طرحی شلوغ دارد و اکسسوری‌تان نیز زیاد است بهتر است طرحی بسیار ساده انتخاب کنید.

نقش ساده حنا برای عروس

نقش ساده حنا برای عروس

برخی عروس خانم‌ها در هنگام انتخاب رنگ حنا سعی می‌کنند حنای سفید را انتخاب کنند اما باید بدانید که حنای سفید ترکیبی از حنای قرمز و یا سبز نبوده و صرفا یک ماده‌ی رنگ دهنده به پوست است که دوام بسیار کمی داشته و با چند بار شستشو بعد از چند ساعت از بین می‌رود.

نقش حنا روی دست عروس

طرح ساده و زیبای حنا

طار زیبا برای حنای دست عروس

حنای دست عروس

نقش حنای دست عروس

نقش حنای دست عروس

طرح زیبا و شیک حنا دست عروس

طرح زیبا و شیک حنا دست عروس

نقش حنا روی دست عروس

نقش حنا روی دست عروس

طراحی حنا روی دست عروس

طراحی حنا روی دست عروس

طرح ساده حنا عروس

ساده

طرح‌های زیبای نقش حنا روی دست عروس را مشاهده کردید امیدواریم شما نیز جزو عروس‌های سنتی بوده و این سنت را از یاد نبرید. منتظر نظرات شما هستیم.


https://suratiha.com/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%ad%d9%86%d8%a7-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%b9%d8%b1%d9%88%d8%b3/