درمان گودی کمر

گودی کمر در بانوان زیبا دیده می‌شود و تناسب اندام به وجود می‌آورد ولی این گودی کمر هم حد و اندازه دارد که اگر بیشتر از این حد و اندازه باشد باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای سلامتی می‌شود کسانی که گودی کمر بیش از اندازه دارند، بیشتر از افراد دیگر دچار کمر درد می‌شوند بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات سلامتی ، باید به فکر درمان گودی کمر باشیم. درمان گودی کمر کار سختی نیست و با حرکات ساده ورزشی و رعایت بعضی نکات امکان پذیر است و به راحتی می‌توانید به دنبال درمان گودی کمر باشید ، بدون هزینه و سریع. در ادامه این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها ، علت گودی کمر و روش‌هایی برای درمان گودی کمر و همچنین مدت زمان درمان گودی کمر را بیان می‌کنیم و در آخر فیلم آموزش حرکات ورزشی برای درمان گودی کمر را مشاهده می‌کنیم.

علت به وجود آمدن گودی کمر

درمان گودی کمر

پوکی استخوان

با تسهیل تغییر ارتفاع و شکل نرمال مهره‌ها باعث تغییر انحناهای طبیعی ستون فقرات می‌شود و در نتیجه گودی کمر ایجاد می‌شود که باید روش درمان گودی کمر را پیدا کنیم.

چاقی

کسی که شکم خیلی بزرگی دارد و چاق است ، این حالت باعث کشیدگی بیش از حد ستون فقرات به سمت جلو می‌شود و در نتیجه گودی کمر به وجود می‌آید که باید به فکر درمان گودی کمر باشیم تا صدمه نبینیم.

حرکات ورزشی برای درمان گودی کمر

در رفتگی مهره‌ها

اگر در ناحیه کمر لغزش یا جابه‌جایی مهره‌ها صورت گیرد ، گودی کمر بیشتر می‌شود و برجستگی باسن به وجود می‌آید.

ضعف عضلات

هر گونه ضعف در عضلات ران ، شکم ، کمر باعث ایجاد گودی کمر می‌شود. قوی بودن یا ضعیف بودن هز یک از عضلات نام برده شده باعث اختلال در ستون فقرات می‌شود و منجر به ایجاد گودی کمر می‌شود پس باید به فکر درمان گودی کمر باشیم.

درمان گودی کمر

آکندروپلازی

این بیماری ارثی بوده و با اختلال در رشد و تکامل استخوان‌ها و نسوج غضروفی همراه است و موجب گودی کمر می‌شود.

التهاب دیسک کمر یا قوز بیش از حد ناحیه‌ی پشت

وقتی دیسک کمر التهاب دارد یا ناحیه پشت قوز بیش از حد دارد، در این حالت ستون فقرات برای جبران آن‌ها دچار خمیدگی بیش از حد می‌شود و گودی کمر شدیدی ایجاد می‌شود.

مدت زمان درمان گودی کمر

مادرزادی

ستون فقرات بعضی از افراد به طور مادرزادی خمیدگی زیادی دارد در حقیقت گودی کمر شدیدی دارد.

مدل خوابیدن

مدل خوابیدن هم در شدت گرفتن گودی کمر نقش مهمی دارد ، دمر خوابیدن ، نیروی جاذبه قوس کمر را به سمت پائین می‌کشد که منجر به کوتاهی عضلات می‌شود.

نکاتی برای درمان گودی کمر

مدت زمان درمان گودی کمر

• موقع ایستادن یک پا را مستقیم روی زمین و یک پای دیگر را روی یک پله ، چهارپایه یا هر چیز دیگری. با این کار انگار از کمرتان حمایت می‌کنید.

• موقع نشستن کف پایتان را صاف بر روی زمین بگذارید و صندلی خودتان را تنظیم کنید تا کمرتان در حالت بهتری قرار گیرد.

• بهترین حالت برای خوابیدن این است که شکم رو به بالا باشد. یک بالش زیر زانو قرار دهید ولی اگر علاقه دارید روی شکم بخوابید ، بالشی زیر شکم قرار دهید.

•  پوشیدن کفش پاشنه بلند موجب افزایش گودی کمر می‌شود.

•  از تقویت عضلات شکم ، باسن و کمر غافل نباشید. قوس کمر تا بیش از ۹۰درصد با شنا کردن بهبود می‌یابد.

حرکات ورزشی برای درمان گودی کمر

حرکات ورزشی برای درمان گودی کمر

برای درمان گودی کمر حرکت‌های ورزشی خاصی وجود دارد که با انجام روزانه آن‌ها به راحتی می‌توانید از مشکل گودی کمر بیش از اندازه خلاص شوید و ستون فقرات در حالت نرمال قرار گیرد.

برای کاهش انحنا یا قوس کمر ( لوردوز) ، تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن ، ورزش‌ها یا حرکات درمانی ویژه‌ای نیاز است این حرکات را انجام دهید و نتیجه آن را در طول زمان ببینید و به تناسب اندام برسید.

حرکت اول درمان گودی کمر

 

برای انجام این حرکت ورزشی برای درمان گودی کمر ، بر روی زانو بنشینید و در حالت نشسته لگن را به عقب و جلو ببرید فقط دقت کنید که این حرکت بدون درد باشد. این حرکت را در طول رو ۳ بار انجام دهید ۱۰ بار صبح ، ۱۰ بار عصر ، ۱۰ بار شب.

حرکت دوم ورزشی برای درمان گودی کمر

درمان گودی کمر ، حرکت ورزشیرفع گودی کمر و افزایش قد

برای انجام این حرکت در حالت خوابیده به پشت ، زانوهای خود را به هم ببندید و هم به طرف راست بچرخانید و هم طرف چپ. بهتر است این حرکت را ۵ بار انجام دهید ، ۵ بار صبح و ۵ بار شب تا گودی کمر درمان شود.

حرکت سوم ورزشی برای درمان گودی کمر

مدت زمان درمان گودی کمر

حرکات کششی مانند تصویر به سمت راست و چپ انجام دهید و در هر طرف ۳۰ ثانیه مکث کنید. این حرکت را در طول روز ۵ بار انجام دهید با رعایت فاصله مثلا ۴ بار صبح ، ۴ بار قبل از ظهر ، ۴ بار بعد از ظهر ، ۴ بار عصر و ۴ بار شب تا تاثیر آن را ببینید.

حرکت چهارم ورزشی

درمان گودی کمر

برای انجام این حرکت از دست خود کمک بگیرید یک بار کاملا صاف و به شکم بخوابید و در همان حالت بدن خود را بالا بکشید. این حرکت را ۳ بار در روز انجام دهید و در هر دفعه ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

حرکت پنجم ورزشی

حرکت ورزشی برای درمان گودی کمر

برای انجام این حرکت ورزشی ، صاف روی صندلی بنشینید و سپس مانند تصویر خم شوید و دستانتان را روی زمین بزنید این حرکت را ۳ بار انجام دهید ، ۱۰ بار صبح ، ۱۰ بار ظهر و ۱۰ بار شب تا اثر آن را ببینید.

مدت زمان درمان گودی کمر

مدت زمان درمان گودی کمر بنا به هر شخص متفاوت می‌باشد زیرا میزان گودی کمر در هر شخص متفاوت است بنابراین مدت زمان درمان گودی کمر هر شخص نیز متفاوت می‌باشد. برای اطلاع از مدت زمان درمان گودی کمر بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در ادامه این مطلب فیلم آموزش حرکات ورزشی برای درمان گودی کمر را مشاهده می‌کنید هر کدام از آن‌ها که انجامش برایتان راحت‌تر است انجام دهید و تاثیر آن را ببینید:

فیلم آموزش حرکات ورزشی برای درمان گودی کمر



دانلود فیلم آموزش حرکات ورزشی برای درمان گودی کمر
امیدوارم از این مطلب آموزشی در مورد “علت و درمان گودی کمر” و ” مدت زمان درمان گودی کمر ” فیلم آموزشی حرکات ورزشی لذت برده باشید و مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. حتی اگر گودی کمر ندارید با رعایت نکات ساده بالا ، پیشگیری کنید تا در طول گذشت زمان با این مشکل روبه‌رو نشوید. از این که همراه ما هستید خوشحالیم.

مراقبت خودتان و سلامتی‌تان باشید و همیشه به تناسب اندامتان توجه کنید تا با مشکلی مواجه نشوید ♥

https://suratiha.com