صورتی‌ها: آیا می‌دانستید که زولبیا شربت هم دارد و شما می‌توانید در کنار زولبیا و بامیه این شربت را نیز سرو کنید؟ زولبیا شربتی بسیار خوشمزه دارد که طعم آن نیز بسیار متفاوت می‌باشد. در این مطلب قصد داریم به صورت مرحله به مرحله طرز تهیه شربت زولبیا را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید و طرز تهیه شربت زولبیا را یاد بگیرید.

آموزش طرز تهیه شربت زولبیا

طرز تهیه شربت زولبیا

مواد لازم برای تهیه شربت زولبیا:

  • شکر: یک کیلو
  • آب: ۳۰۰ میلی‌لیتر
  • گلاب: یک دوم پیمانه
  • جوهر لیمو: یک دوم قاشق چای‌خوری
  • زغفران: به میزان لازم

طرز تهیه شربت زولبیا

طرز تهیه شربت زولبیا:

شربت زولبیا را باید قبل از آماده کردن زولبیا‌ها آماده کنید، بهتر است چندین ساعت قبل شربت را تهیه کنید و یا حتی یک روز قبل تا زولبیای شما خوشمزه‌تر شود.

در ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب کرده و سپس آب و شکر را داخل ظرف ریخته و مخلوط کنید تا شکر داخل آب حل شود.

بعد از حل شدن شکر در آب، مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و به این نکته توجه کنید که نباید به مخلوط روی حرارت قاشق بزنید فقط در مراحل حرارت با استفاده از یک قلم آغشته به آبلیمو اطراف قابلمه را تمیز کنید تا مخلوط شما شکرک نزند.

در این مرحله باید شربت شما به غلظت مورد نظر رسیده باشد تا بتوانید جوهر لیمو را اضافه کنید. پس جوهر لیمو را به مخلوط اضافه کنید تا در مخلوط حل شود سپس بعد از چند جوش، حرارت را خاموش کرده و گلاب و زعفران را به مخلوط اضافه نمایید.

شربت زولبیای شما در این مرحله آماده است. شربت را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شده و برای شیرین کردن زولبیا آماده باشد. نوش جان


https://suratiha.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d8%a8%d8%aa-%d8%b2%d9%88%d9%84%d8%a8%db%8c%d8%a7/