تناسب اندام خواسته همه افراد جامعه بوده و باید برای رسیدن به این خواسته تلاش کنند. ورزش و بدنسازی نوعی تلاش برای رسیدن به تناسب اندام محسوب می‌شود. ابتدا بهتر است از حرکت‌های آسان در بدنسازی آغاز کنید تا بتوانید به حرکت‌های سنگین‌تر برسید. در این مطلب از مجله صورتی‌ها قصد داریم حرکات مادر بدنسازی را معرفی کنیم. امیدواریم با کمک این حرکات بتوانید به تناسب اندام دلخواه خودتان برسید.

حرکات مادر بدنسازی

حرکات مادر بدنسازی

حرکات مادر در ورزش بدن‌سازی

حرکاتی عالی و پایه‌ای در بدنسازی وجود دارد که قادرند شما را در ایجاد عضلات و تناسب اندام یاری رساند. اگر چه می‌توان گفت تعدادی از این حرکات را می‌توان در خانه یا محل کار انجام داد اما فراموش نفرمایید، برای پیشرفت واقعی نیاز به پشتکار دارید که این پشت کار را محیط ورزشی؛ یعنی باشگاه در شما ایجاد می کند. در این نوشته قصد داریم شما را با تعدادی از حرکات مادر در بدنسازی آشنا نماییم.

حرکت بارفیکس

حرکات مادر بدن‌سازی

یکی از حرکات اصلی که در تقویت عضلات بالا تنه نقش بسیار مهمی دارد، بارفیکس می‌باشد. این حرکت حتی عضلات جلو بازو و پشت بازو را نیز تقویت می‌نماید. اما عضلات هدف یا عضلاتی که بیش از همه مورد پرورش قرار می‌گیرد، عضلات زیربغل می‌باشند. مسلما در ابتدا امر این حرکت بسیار مشکل بوده و بسیاری در انجام دادن آن ناتوان می‌باشند.

برای پیشرفت در این حرکت از یکی از دوستان خود در باشگاه کمک بگیرید به این شکل که شما پاهای خود را بر روی هم قرار داده و شخص کمک دهنده پاهای شما را از روی کفش ورزشی به حالت قلاب گیری بگیرد و شما را در بالا کشیدنتان از بارفیکس کمک نماید. یک روز در میان این حرکت را با کمک به انجام برسایند پس از چند روز خواهید دید که پیشرفت قابل ملاحضه‌ای در عضلاتتان بوجود آمده است.

حرکت اسکات

حرکات مادر بدن‌سازی

حرکت اسکوات سلطان همه حرکات بدنسازی می‌باشد. حتماً این حرکت زیاد به گوش شما خورده است. اسکوات یک حرکت پایه‌ و مادر در بدنسازی محسوب می‌گردد. به زبان ساده، اسکوات تمامی عضلات ریز و درشت پا را تقویت می‌نماید. جالب است که بدانید، رشد عضلات بازوی شما نیاز وابسته به اجرای حرکات پا نیز دارد به این دلیل که تحریک و ترشح هورمون‌های رشد، بستگی به رشد عضلات پا دارد. این حرکت را می‌توان بدون وزنه با قرار دادن دست‌ها در پشت سر، در کنار بدن و حالت چسبیده به هم در روبه رو انجام داد.

حرکت پرس سینه

حرکات مادر بدن‌سازی

 

پایه‌ای ترین حرکت بالا تنه، پرس سینه می‌باشد. اگر خواهان تناسب اندام می‌باشید به هیچ وجه از این حرکت غافل نگردید. برای پرورش عضلات و تناسب اندام باید انواع شاخه‌های پرس سینه یعنی پرس بالاسینه و پرس زیر سینه را انجام داد.

پشت بازو دیپ( بین میز )

حرکات مادر بدن‌سازی

پشت بازو دیپ نیز یکی دیگر از حرکات مادر بوده که برای عضلانی کردن پشت بازوها بکار می‌رود. حرکت پشت بازو دیپ همچنین بر روی سرشانه و سینه نیز فشار وارد می‌کند به همین علت حرکت پایه‌ای محسوب می‌گردد. پشت بازو دیپ را می‌توان با استفاده از دو نیمکت نزدیک به هم و یا استفاده از دستگاه پارالل انجام داد.

حرکت شنا

حرکات مادر بدن‌سازی

این حرکت که بیشتر به شنا سوئدی معرفی می‌گردد، دارای انواع مختلفی می‌باشد. شنا بهترین حرکت در پرورش عضلات سینه به حساب می‌آید. این حرکت از تمامی وزن بدن برای رشد عضلات سینه شما استفاده می‌نماید.

حرکت ددلیفت در بدن سازی

حرکات مادر بدن‌سازی

این حرکت نیز جزو حرکات پایه‌ای در بدنسازی می‌باشد. این تمرین عضلات پشت پای شما را پرورش می‌دهد. به ۳ طریق می‌توان آن را به انجام رساند: ددلیفت با هالتر – ددلیفت با دمبل – ددلیفت تنها.

امیدوارم مطلب مفیدی برایتان بوده باشد، ممنون که با مطلب ” حرکات مادر بدنسازی ” همراه ما بودید.

لینک منبع:

https://suratiha.com