فصل تابستان فصل نوشیدنی‌های خنک است که هر شخصی با توجه به ذائقه خود نوشیدنی‌های مختلفی را تهیه کرده و برای مهمانان و خانواده خود سرو می‌کند. شربت آبلیمو یکی از خوشمزه‌ترین شربت‌ها برای فصل تابستان است که علاوه بر این رفع تشنگی از بیماری آفتاب‌زدگی نیز جلوگیری می‌کند. شربت آبلیمو به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که در ادامه با طرز تهیه شربت آبلیمو به ساده‌ترین روش آشنا خواهید شد.

آموزش طرز تهیه شربت آبلیمو

طرز تهیه شربت آبلیمو

موادی اولیه برای تهیه شربت آبلیمو:

  • آب:  ۵-۶ پیمانه
  • آب لیمو ترش تازه: ۲ پیمانه
  • شکر: ۳ پیمانه
  • رنده پوست لیمو ترش: کمی

طرز تهیه شربت آبلیمو

طرز تهیه شربت آبلیمو:

برای تهیه شربت آبلیمو در ابتدا قابلمه‌ای انتخاب کرده و شکر را درون قابلمه بریزید. سپس آب را به شکر اضافه کرده، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به جوش آمده و شکر در آن حل شده و مخلوط آب و شکر کمی غلیظ شود.

بعد از حل شدن شکر در آب، مخلوط را از روی حرارت برداشته و در آشپزخانه قرار دهید تا خنک شده و به دمای محیط برسد. در ادامه آب لیموترش‌ها را گرفته و به شهد آماده شده اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم

بعد از اضافه کردن لیموترش به شربت آبلیمو در صورت دل‌خواه رنده پوست لیمو را نیز به شربت بیافزایید تا شربت شما خوشمزه‌تر شود.

شربت شما آماده است می‌توانید این شربت را با توجه به ذائقه خود با مقدار معینی آب مخلوط کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو

آبلیمو خود را چگونه تزیین کنیم:

زیبایی و تزیین نوشیدنی، خوردن آن را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. شما می‌توانید برای تزیین شربت آبلیمو از برش‌های لیمو در داخل شربت استفاده کنید. کافی است برشی از لیمو را روی لیوان قرار دهید. استفاده از یخ را در تزیین آبلیمو فراموش نکنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو

آیا شربت آبلیمو فید است؟

امروزه محققین موفق به کشف ویتامین‌هایی در شربت آبلیمو شده‌اند که در درمان بیماری‌های عصبی، فلج اطفال، عرق النسا، ذات الربه و سرطان بسیار مفید است. همچنین شربت آبلیمو برتی درمان شوره سر و امراض پوستی نیز بسیار موثر است.


لینک منبع:


https://suratiha.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d8%a8%d8%aa-%d8%a2%d8%a8%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88/