افراد کتاب‌خوان معمولا به دنبال کتاب‌های متفاوتی هستند و همیشه از کتاب‌هایی که موضوع و قلم متفاوتی نسبت به بقیه دارند استقبال می‌کنند. در این مطلب از صورتی‌ها معرفی کتاب کشف سوسیس کاری را که نوشته اووه تیم است آماده کرده‌ایم. امیدواریم با خواندن خلاصه و قسمتی از این داستان، آن را تهیه کرده و بخوانید.

معرفی کتاب کشف سوسیس کاری

معرفی کتاب کشف سوسیس کاری

اووه تیم یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین نویسندگان ادبیات آلمان در دهه‌های اخیر است که در هامبورگ آلمان به دنیا آمده و در پاریس دکترای فلسفه گرفته است. از مهمترین آثار او می‌توان به کشف سوسیس کاری اشاره کرد، این کتاب در سال ۱۹۹۳ منتشر شده و زمان زیادی نکشید که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و از روی این کتاب اقتباس‌های سینمایی و تئاتری هم صورت گرفت.

خلاصه‌ای از کتاب کشف سوسیس کاری:

داستان کتاب کشف سوسیس کاری داستان زندگی مردی است که از زمان کودکی از دکه‌ای سوسیس‌های کاری خوشمزه‌ای تهیه می‌کرده که معتقد بوده است که ان زن مخترع سوسیس کاری است. این مرد بعد از سال‌ها زن سوسیس فروش را در خانه سالمندان می‌یابد و در این باره با او مصاحبه می‌کند. اما این داستان قصه‌ای بسیار پیچیده است داستان زندگی زنی تنها در زمان جنگ جهانی، تنهایی، قحطی و سرباز جوانی که زن در خانه‌اش از او نگه‌داری می‌کند.

قسمت کوتاهی از کتاب کشف سوسیس کاری:

شادی کردن را نمی‌توان ممنوع کرد، سرخوش بودن را، نیاز به خندیدن را، مخصوصا در دورانی که دلیل چندانی برای خندیدن نیست.

اگر کسی به نظر آدم خنده‌دار باشد به این معنا نیست که دیگر او را دوست ندارد بلکه او را مثل سابق زیاد جدی نمی‌گیرد.

آدم نباید خودش را گول بزند. عشق زیبا است چون یک رابطه‌ی دو نفره است ولی درد و رنج هم در همین است به همین دلیل آدم‌ها نمی‌توانند دست از سر هم بردارند.

تا سالیان سال پیر شدن چیزی است که فقط درباره‌ی دیگران صدق می‌کند بعد روزی نزدیک چهل سالگی آدم روند پیر شدن را در خودش کشف می‌کند.

نویسنده و مترجم کتاب:

کتاب کشف سوسیس کاری اثر تیم اووه می‌باشد که توسط حسین تهرانی ترجمه شده است.

سال نشر و انتشارات کتاب کشف سوسیس کاری:

این کتاب در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات چشمه به چاپ رسیده است.


لینک منیع:


https://suratiha.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%b4%d9%81-%d8%b3%d9%88%d8%b3%db%8c%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c/