صورتی‌ها: سیر یکی از گیاهان علفی است که از زمان‌های قدیم به دلیل داشتن خواص دارویی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد مثلا در طول جنگ جهانی اول و دوم، سیر به عنوان یک ماده‌ی ضدعفونی کننده برای درمان زخم‌های سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما این تمام خواص سیر نمی‌باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص سیر برای پوست و مو آشنا کنیم.

خواص سیر برای پوست و مو

خواص سیر برای پوست

گیاه سیر دو نوع است که نوع اول آن را سیر آمریکایی می‌نامند که پوستی سفید رنگ دارد و نوع دوم سیر، سیر تاهیتی می‌باشد که از سیر آمریکایی درشت‌تر است. سیر حاوی مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و منگنز بوده و همچنین این ماده‌ی پر خاصیت ویتامین‌های c , B۶ را نیز در وجود خود دارد. اما مزایای سیر به دلیل وجود ماده‌ای به نام آلیسین است که این آلیسین ترکیب گوگردی است.

تمامی این مواد معدنی و ویتامین‌ها که در سیر موجود است می‌تواند برای بدن مفید باشد. همراه ما باشید و با خواص سیر برای پوست و مو اشنا شوید.

خواص سیر برای پوست

خواص سیر برای پوست

طبع سیر گرم و خشک است. امروزه سیر را به صورت خام، پخته و روغن سیر مورد استفاده قرار می‌دهند اما خواصی که در این مطلب از صورتی‌ها برای شما ارائه می‌شود خواص سیر خام برای پوست و مو است که در ادامه می‌خوانید.

سیر به درمان جوش صورت کمک می‌کند:

سیر به دلیل داشتن مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می‌باشد و یک درمان تضمینی طبیعی برای درمان آکنه و جوش صورت محسوب می‌شود به طوری که باید یک حبه سیر را نصف کرده و روی جوش صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی جوش باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خواص سیر برای پوست

سیر بهترین درمان برای قارچ پا است:

سیر گیاهی است که دارای خواص ضد قارچی می‌باشد و برای درمان قارچ پا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد به این ترتیب که:
ابتدا در یک تشت آب گرم بریزید و سیر خام را خرد کرده و به آن اضافه کنید سپس پاهای‌تان را داخل آب فرو ببرید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه در آب باقی بماند.

تقویت و افزایش رشد مو را به سیر بسپارید:

سیر دارای مقدار بسیار زیادی آلیسین است که این ترکیب گوگردی آلیسین باعث جلوگیری از ریزش مو و تقویت و افزایش رشد مو می‌شود. اگر موهای کم پشتی دارید مقداری سیر را رنده کرده و روی موهای خود و پوست سر ماساژ دهرد و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه باقی بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید. پس یکی دیگر از خواص سیر برای پوست و مو افزایش رشد مو می‌باشد.

خواص سیر برای پوست

سیر به درمان شوره سر کمک می‌کند:

سیر به دلیل دارا بودن خواص ضد قارچی می‌تواند به درمان شوره سر کمک کرده و مفید واقع شود. اگر در موهای شما شوره افتاده است مقداری سیر را رنده کرده و به آرامی بر روی موها و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید این مواد یک شبانه‌روز روی موهای شما بماند و سپس آن را با شامپو بشویید. البته باید بوی بد آن را تحمل کنید.

سیر را به عنوان تقویت‌کننده و رشد دهنده ابرو به کار ببرید:

سیر برای رشد ابروها بسیار موثر است اما با سوزش فراوان نیز همراه است. روش استفاده سیر برای ابروها به این صورت است که سیر را رنده کنید و آب سیر را به ابروهای خود بمالید و اجازه دهید خشک شود سپس ابروهای خود را در جهت رویش بشویید و حداقل این کار را روزی ۲ بار انجام دهید.

نکته: بعد از خشک شدن سیر روی ابروهایتان با ناخن سیر را از روی ابروهایتان پاک نکنید.

خواص سیر برای پوست

آخرین مورد از خواص سیر برای پوست و مو را نیز خواندید، حال به سخن پایانی مارا را نایز مطالعه کنید. برخی افراد به سیر آلرژی دارند و از آن مطلع نیستند پس بهتر است قبل از استفاده از سیر برای درمان پوست و مو با پزشک مخصوص خود مشورت کرده و سپس از این درمان استفاده کنید.


لینک منبع:


https://suratiha.com/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa/