شعر روز معلم ۹۶

روز معلم نزدیک است و با نزدیک شدن آن باید متن و شعر روز معلم به معلم‌های زندگیمان آماده کنیم و با فرستادن این متن‌ها ، بگوییم به یادتان هستیم و از همه زحمات شما آگاهیم و به شما این روز عزیز را تبریک می‌گوییم. معلم کسی که چیزی را به کس دیگر آموزش می‌دهد شاید شما هم معلم باشید! حتی آموزش یک مطلب کوچک ، آموزش درس زندگی و … هم کار معلم است. پس از طرف مجله صورتی‌ها ، این روز عزیر را پیشاپیش به همه معلمان و کسانی که آموخته‌های خود را به دیگران منتقل می‌کنند ، تبریک می‌گوییم. با ما همراه باشید و شعر روز معلم ۹۶ را بخوانید.

شعر روز معلم

شعر روز معلم – در ادامه این مطلب شعر روز معلم را با هم می‌خوانیم که تبریکی است برای جبران زحمات و قدردانی از همه معلم‌های عزیز کشورمان.

شعر روز معلم

شعر درباره ى روز معلم

 آموزگارم ، تو باغبانی
می پرورانی بذروجودم ، با مهربانی
با درسهایت دیو جهالت از من گریزد
اندرزهایت ، بهر وجودم ، شد پاسبانی
من غرقه بودم در بحر غفلت
دستم گرفتی ای ناجی من،
من همچو قایق ، تو بادبانی
بر خوان ِ دانش من میهمانم
تو ای معلم ، خود میزبانی
کار تو باشد، ارشاد انسان
همکار خوب  پیغمبرانی

شعر معلم و شاگردشعر روز معلم ۹۶

حروف درس الفبا ی ما معلم بود
تمام صحبت ما یک صدا معلم بود

به روی تخته ی چوبی همیشه بی پایان
شروع نام خدابود، تا معلم بود

نگاه روشن دنیای کودکی هایم
به خشم و بوسه ی مادر ؤ یامعلم بود

خدا به وسعت ایمان به شکل هر واژه
ؤ جمله جمله ی ایثار ،با معلم بود

قسم به نام پیام آوران آگاهی
تمام درد بشر را دوا معلم بود

شکوه صبر وصلابت چو کوه می بارید
سه تیغ مهر ؤ سنگ بلا معلم بود

به دشتهای پر ازغنچه های پراحساس
گلی شکفته به نام وفا ،معلم بود

به هیچ زندگی و پوچ مرگ ،معنا داد
تمام بود و نبود شما معلم بود

به وقت گوش نهادن نشسته شاگردیم
در اوج خستگیش هم به پا معلم بود

هنوز پرسش بی پاسخی که می خواند
معلم عشق خدا یا خدا معلم بود؟

شعر کوتاه برای روز معلم

شعر در وصف معلم

صبری که در مثال به ایوب می زنند

از فضل کردگار لباس معلم است

از جمله شغل پیام آوران معلمی است

آنکس که ارث برده نبی را معلم است

شعر روز معلم

اندیشه ام از تو سبز و آباد شده

از جهل وغم این فکرتم آزاد شده

در مکتب پاک و شاد استاد ببین

غم رفته زجانم ودلم شاد شده

هفته معلم گرامی باد

شعر در وصف معلم

شعر کوتاه برای روز معلم

دانی که عاشق بی ادعا معلم است

شمع همیشه روشن دوران معلم است

پروانه سوخت تا که دهد درس عاشقی

آن کس که سوخت بهر من و تو معلم است

شعر روز معلم

در مکتب تو همیشه شاگردم من

دور از رخ تو همیشه پر دردم من

در فصل بهار و روز استاد ببین

بی نور معلم این چنین زردم من

شعر روز معلم

شعر معلم و شاگرد

از تو گفتن کار یک دلداده است
قلب تو قلبی سفید و ساده است
هر چه می دانم تو یادم داده ای

پند هایت پاک و فوق العاده است
از معلم شعر گفتن ساده نیست

چون معلم آدمی آزاده است

دست پاکش معنی مردانگیست

سر به مهر و بر سر سجاده است

گفته بودم پیش از این یکبار من

قلب تو قلبی سفید و ساده است
محمد شکری فرد

شعر روز معلم

شعر روز معلم ۹۶

در چنین روزی سلامت می کنم

شاخه های گل نثارت می کنم

شاخه های گل ندارد قابلی

صد گلستان فرش راهت می کنم

شعر روز معلم

شعر روز معلم

معلم توئی نور امید من

تو چون مادری ، هم دل و جان من

تو قلبت چو شیشه زلال و روان

تو چون آینه همچو این آسمان

تو همچون ستاره درخشان به نور

به مثل بلوری و دریای نور

لینک منبع:

شعر در وصف معلم