در این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها ، سرود روز معلم برای تبریک و قدردانی از همه معلم‌ها را آماده کرده‌ایم این روز عزیز را باید گرامی بداریم.

سرود روز معلم ۹۶

سرود روز معلم

روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب ، روز معلم نامگذاری شد. پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸۸ توسط گروه فرقان ، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شدو هر ساله این روز عزیز را گرامی می‌داریم و در آن روز به همه کسانی که به ما آموزش دادند ، درس زندگی دادند ، آموخته‌های خودشان را به ما آموختند ، تبریک می‌گوییم.

سرود برای روز معلم – تبریک روز معلم

سرود روز معلم

سرود برای روز معلم

علم ای فروغ جاودانی

معلم مهر پاک آسمانی

معلم ای چراغ راه دانش

معلم آیه های مهربانی

مرا ازجهل ونادانی رها کن

مرا باعلم وایمان و خداکن

بیا ای گل تو از گهواره تاگور

مرا باعلم ودانش آشنا کن(۲)

دلی شفاف چون آیینه داری

محبت و صفا در سینه داری

اگر داری گهی اخمی به چهره

ولی بی شک دلی بی کینه داری

معلم ای بهار آفرینش

تو هستی افتخارآفرینش(۲)

تو هستی گوهر نایاب دریا

عجب دارم زکار آفرینش

سرود روز معلم

سرود روز معلم

به علم افزون و والائی معلم
اگر چه بی تمنایی معلم

فضیلت آنچنان اندر وجودت
که گویا چون معمایی معلم

به وقت ساعت تدریس قرآن
رها از قید دنیایی معلم

تو همچون چشمه امید مایی

امید نسل فردایی معلم

محصل چون گل و خود باغبانی
نسیم عطر گلهایی معلم

درون ظلمت و فقر و جهالت
تو شمع بزم شبهایی معلم

ز درد هر دل بیماری آگه
طبیب زخم دلهایی معلم

بگنجد گرچه نامت در الفبا
تو افزون از الفبائی معلم

به امر دانش و علم و فضیلت
محصل را چو بابائی معلم

به دشت خشک جمله بیسوادان
تو جاری مثل دریایی معلم

دل تاریک ما را نور امید
به دلها چشم بینائی معلم

ز قید فتنه ی کوته نظرها
سراسر خود مبرائی معلم

زبانم الکن است از گفتنیها

چو تاجی بر سر مائی معلم

چو انشاء بود درس من امروز
تو خود موضوع انشائی معلم

نوای دلکش صوت مناجات
نثارت باد هر جائی معلم

عجب نبود اگر اینک مرادی
بگوید گل سراپائی معلم

سرود روز معلم

سرود برای روز معلم

سپاس ، سپاس ، معلم سپاس
سلام من به تو ، ای طلوع جاوید
طلایه دار نور ، باغبان خورشید
( ( شده جهان من روشن از حضور تو
نگاه من شده جلوه گاه نور تو ) ۲)

بر چهره ات نقش صلابت
لبخند تو صبح سپید است
در سینه ی دریاییت عشق
در چشم بیدارت امید است
سپاس ، سپاس ، معلم سپاس
شکفته در دلم مهر آسمانیت
همیشه پرفروغ ، شمع مهربانیت
( ( چراغ راه من علم و دانش تو بود
دلم به یاد تو شعر عاشقی سرود ) ۲)

با سلاح دانش در مسیر دین
رفتی به جنگ تیرگی ها
نقشی کشیدی جاودانه
بر صفحه ی اندیشه ما
سپاس ، سپاس ، معلم سپاس

سرود روز معلم

 لینک منبع:

سرود برای روز معلم