با فرا رسیدن سال جدید و عید نوروزو با توجه به رسوم ایرانی‌ها سفره هفت‌ سین چیده می‌شود که یکی از اجزای مهم این سفره سبزه می‌باشد. معمولا خانم‌های هنرمند و خانه‌دار دوست دارند سبزه‌ی عید را خودشان در خانه تهیه کنند که برای این کار حداقل باید یک هفته قبل از عید شروع به تهیه سبزه کنند تا به اندازه‌ی دل‌خواه‌ رشد کند. به همین سبب در مجله بانوان صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز آموزش کاشت سبزه عید به صورت تصویری را آماده کرده‌ایم. آرزوی سالی پر از شادی و شوق را برای شما داریم.

آموزش کاشت سبزه عید

آموزش کاشت سبزه عید

یکی از انواع سبزه‌های مرسوم که طرفداران بسیار زیادی دارد و معمولا همه‌ی افراد از این نوع سبزه استفاده می‌کنند سبزه گندم است چون معمولا سبزه‌ی گندم نسبت به بقیه سبزه‌ها زودتر و سریعتر رشد کرده و مراقبت زیادی نمی‌خواهد. در ادامه با آموزش کاشت سبزه عید با ما همراه باشید.

آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه عید:

برای سبز کردن سبزه عید از گندم در ابتدا یک مشت گندم بردارید و آن‌ها را در آب خیس کنید، اجازه دهید گندم یک یا دو شب در آب باقی بماند و در این دو شب چندین بار آب گندم را عوض کنید تا دانه‌های گندم ترش نشوند.

آموزش کاشت سبزه عید

زمانی که دانه‌های گندم جوانه بسیار کوچکی درآوردند، آن‌ها را از آب خارج کنید و در داخل یک دستمال نخی مرطوب قرار دهدی تا جوانه به صورت کامل درآمده و نوک آن کمی سبز شود. دقت کنید که پارچه نخی که جوانه‌ها را داخل آن قرار داده‌اید همیشه مربوط باشد و خشک نشود برای این‌کار بهتر است هر چند ساعت یکبار دستمال را با اسپری آب خیس کنید.

آموزش کاشت سبزه عید

بعد از این‌که دانه‌های گندم جوانه زدند. کف ظرف مورد نظر را به مقدار کمی ماسه تمیز و شسته بریزید و جوانه‌ها را به صورت مرتب به ظرف منتقل کنید.

آموزش کاشت سبزه عید

در این مرحله از آموزش کاشت سبزه عید روزی ۲-۳ بار روی جوانه‌ها آب اسپری کنید.فقط باید دقت کنید که به اندازه کافی به سبزه‌ها آب بدهید چون با اضافه کردن آب زیاد له سبزه آب کنار ظرف جمع شده و بعد از مدتی باعث گندیده شدن ریشه سبزه گندم می‌شود.

آموزش کاشت سبزه عید

با رشد کردن سبزه، سبزه عید شما آماده است.

آموزش کاشت سبزه عید

نکته: اگر می‌خواهید سبزه عیدتان رشد کمتری داشته باشد در هوای سرد و خنک قرار دهید ولی اگر می‌خواهید رشد بیشتری داشته باشد بهتر است سبزه را در محیط آشپزخانه قرار دهید.


لینک منبع:


https://suratiha.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%b3%d8%a8%d8%b2%d9%87-%d8%b9%db%8c%d8%af/