در این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها به معرفی کتاب اعتراف من نوشته‌ی لئوتولستوی پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم با خواندن خلاصه و قسمتی از متن کتاب اعتراف من در ادامه با این کتاب آشنا شده و آن را تهیه کنید و بخوانید.

معرفی کتاب اعتراف من

معرفی کتاب اعتراف من

در این کتاب زیبا تولستوی با جملاتی ساده و روان، یکی از سخت‌ترین و دشوارترین موضوعات جامعه‌اش، یعنی وضع مالی و شرایط سخت یک طبقه از مردم را به تصویر می‌کشد و در این نوشته با صراحت و واقع‌بینی، علل بدبختی، فقر و فلاکت عمومی مردمی توصیف می‌شود که در نظام آفرینش با بقیه مردم فرقی ندارند اما از همه امکانات بشر محروم هستند. این کتاب کتابی است که نشان می‌دهد تولستوی مظهر نوع دوستی و علاقه‌مند به مردم است.

در ادامه معرفی کتاب اعتراف من قسمت کوتاهی از این کتاب را خواهید خواند.

قسمتی کوتاهی از کتاب اعتراف من:

معرفی کتاب اعتراف من

“زندگی من دست‌خوش سکون شده بود. می‌توانستم نفس بکشم، بنوشم، بخورم و بخوابم، آخر چاره‌ای جز تنفس، آشامیدن و خوردن و خوابیدن نداشتم. اما در اصل هیچ‌گاه زندگی واقعی من آغاز نمی‌شد، زیرا نمی‌توانستم به ژرفنای آرزوهای‌ام پی ببرم و شاهد کامیابی از آن‌ها باشم. هر بار که در پی تحقق آرزویی بودم، خود می‌دانستم که تحقق یا عدم تحقق آن هیچ تأثیری بر زندگی من ندارد. حتی اگر فکری به ذهن‌ام می‌رسید و با آن می‌توانستم این آرزوها را تحقق بخشم، نمی‌دانستم که چه آرزوهایی را باید در دل بپرورم”

“از زمانی که بشریت، یعنی زندگی، وجود داشته است، همین ایمان است که امکان زیستن را فراهم آورده و ویژگی‌های اصلی ایمان پیوسته و در همه‌جا یکسان است. در هر حال ایمان به خدا سبب شده است که آدمی بپذیرد، زندگی به رغم وجود مرگ، جاوید است و این زندگی جاوید با رنج و حرمان و مرگ پایان نمی‌پذیرد، یعنی تنها با ایمان می‌توان مفهوم و امکان زندگی را دریافت. حال این ایمان چیست؟

… ایمان، آگاهی از مفهوم زندگی انسانی، یعنی همان شناختی است که سبب می‌شود انسان خود به زندگی خویش خاتمه نبخشد و به این زندگی ادامه دهد. ایمان نیروی زندگی است. انسان برای تداوم زندگی به ایمان نیاز دارد. اگر ایمان نداشته باشیم که باید برای هدفی زیست، دیگر ادامه‌ی زندگی نخواهیم داد. جانِ کلام، بدون ایمان نمی‌توان زندگی کرد.”

مترجم کتاب اعتراف من:

این کتاب توسط سعید فیروزآبادی به زبان فارسی ترجمه شده است.

سال انتشار و انتشارات کتاب اعتراف من:

این کتاب در سال ۱۳۸۵ توسط نشر جامی به چاپ رسیده است.


لینک منیع:


https://suratiha.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d9%85%d9%86/