خواص میوه‌های زمستانی

صورتی‌ها: حتما شما هم از خواص میوه‌ها باخبر هستید ، هر میوه خاصیت خودش را دارد و کاملا مفید هستند ، منتهی هر کدام با توجه به موادی که دارند ، برای بدن مفید هستند. برای هر فصل میوه مخصوصی وجود دارد مثلا میوه‌های بهار و تابستانی گیلاس ، توت فرنگی ، آلوچه ، گوجه سبز و …. اسامی میوه های فصل زمستان  لیمو ، سیب ، انار ، هلو ، نارنگی و … هر کدام دنیایی از خواص کنار هم دارد و برای بدن لازم و ضروری هستند. بهتر است با خواص میوه‌های زمستانی آشنا شویم تا از فواید مهم آن‌ها نیز بهره‌مند گردیم.

خواص و اسامی میوه های فصل زمستان

خواص میوه‌های زمستانی

به دلیل اینکه در فصل سرما حضور داریم  مطلب ” خواص میوه‌های زمستانی ” را خدمت شما آماده کرده‌ایم همراه ما باشید.

میوه زمستانی گلابی :

اگر بخواهیم به خواص میوه‌های زمستانی اشاره کنیم اولین میوه‌ای که به ذهن می‌رسد ، گلابی است گلابی میوه مخصوص فصل سرما است گلابی دارای فیبر فراوانی است که سرشار از ویتامین C که این ویتامین برای بدن لازم و ضروری است.

خواص میوه انگور

فقط باید دقت کنید که گلابی را با پوست آن میل کنید چون بیشتر خواص آن در پوست آن است و وقتی شما گلابی را با پوست آن می‌خورید مواد مغذی مستقیم وارد بدن می‌شود همچنین از خاصیت شگفت انگیز گلابی این است که دارای ویتامینی به نام فولیت است که این ویتامین از بروز ناهنجاری‌های عصبی در دوران جنینی جلوگیری می‌کند بنابراین خوردن گلابی بیشتر به خانم‌های باردار توصیه می‌شود همچنین گلابی به تدریج جذب بدن می‌شود و از نوسانات قند خون جلوگیری می‌کند.

پرتغال :

یکی دیگر از میوه های فصل زمستان پرتغال است که طرفداران زیادی دارد و از میوه‌های محبوب این فصل به شمار می‌رود شاید شما هم خواص پرتغال را شنیده‌اید ، پرتغال دارای مقدار زیادی ویتامین C است که شما می‌توانید هم پرتغال را میل کنید ، هم از پوست آن مربا تهیه کنید و هم آب پرتغال تهیه کرده و نوش جان کنید.

با خوردن پرتغال می‌توانید از سرما خوردگی پیشگیری کنید چون سرشار از ویتامین C است و ویتامین C از بروز سرما خوردگیجلوگیری می‌کند همچنین در برابر حملات قلبی شما را قوی‌تر کرده و کمتر به سرطان معده دچار می‌شوید.

اسامی و خواص میوه‌های زمستانی

خواص میوه پرتغال

از خواص پرتغال می‌توان به بهبود دستگاه گوارش اشاره کرد چون باعث افزایش حجم مدفوع می‌شود. علاوه بر آن می‎توان به کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ اشاره کرد همچنین پرتغال باعث بهبود بینایی و کاهش احتمال مبتلا به آب مروارید می‌شود.

میوه انگور :

خواص میوه انگور

انگور هم یکی از میوه های فصل زمستان است که بسیار خوشمزه و شیرینی بوده و باعث تصفیه خون می‌شود و همچنین اسهال و یبوست را درمان می‌کند پس وقتی دچار اختلال گوارشی می‌شوید میل کردن انگور پیشنهاد می‌شود. قابل توجه کسانی که مشکل معده دارند ، باید انگور را بدون پوست میل کنید چون پوست آن دیر هضم می‌شود و باعث دل درد و نفخ می‌شوید. همچنین انگور میوه لاغر کننده است.

آناناس میوه زمستانی :

آناناس سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند و بدن شما را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند از جمله بیماری‌ها قلبی پیشگیری می‌کند. همچنین آناناس هضم غذا را آسان‌تر می‌کند و کسانی که مشکل هضم غذا دارند می‌توانند با میل کردن آناناس راحت‌تر غذا هضم می‌شود.

خواص آناناس ، خاص میوه‌های زمستانی

آناناس چربی و کلسترول کمی دارد و همچنین دارای کلسیم ، پتاسیم ، فسفر و ویتامین A و ویتامین C است که همگی برای سلامتی بدن مفید هستند.

خواص میوه زمستانی انار :

اگر بخواهیم به خواص میوه‌های زمستانی اشاره کنیم، انار به ذهنمان می‌آید. شاید شما هم شنیده باشید که انار موجب شادی و افزایش روحیه فرد می‌شود. انار میوه خون‌سازی است که هم کم‌خونی را درمان می‌کند و هم باعث تصفیه خون می‌شود. خوردن انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند نیز مفید است و خوردن انار در زمان باردار باعث زیباتر شدن فرزند می شود.علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر ، به رشد آینده‌ی کودک هم کمک می‌کند.

خاصیت انار

خواص نارنگی

نارنگی هم جزو میوه های فصل زمستان است، خوردن نارنگی به افرادی که فشار خون دارند توصیه می‌شود چون باعث کاهش فشار خون می‌شود. نارنگی دارای ویتامین‌های A ، B۱ ، B۲ ، C پروتئین ، چربی ، قند ، حاوی مقدار زیادی فسفر ، کلسیم می‌باشد.

اگر از مشکل  بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید ، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید، نارنگی اعصاب را آرام می‌کند لذا شدید توصیه می‌شود.

خواص میوه نارنگی

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است که به سیستم عصبی و دستگاه گوارش کمک می‌کند همچنین میوه‌ای است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است چون کلسیم و فسفر زیادی دارد.  فقط دقت کنید که در مصرف نارنگی زیاد‌‌ه‌روی نکنید.

خواص میوه‌های زمستانی، لیمو

لیمو خاصیت ضد باکتری ، تقویت کننده ، کاهش وزن ، ضد ویروسی ، افزایش سیستم دفاعی بدن  دارد.  لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک ، کلسیم ، منیزیم ، ویتامین C ، فلاوانوید ، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را ایجاد می‌کند و عفونت را از بین می‌برد.

خاصیت میوه لیمو

حتما شما هم شنیده‌اید که لیمو باعث از بین بردن آکنه می‌شود همچنین جای جوش را هم از بین می‌برد. همچنین لیمو باعث از بین بردن اضطراب می‌شود کسانی که اضطراب دارند پیشنهاد می‌شوند لیمو میل کنند. لیمو فشار خون را کاهش می‌دهد و بوی نامطبوع دهان ناشی از بین می‌برد. لیمو از میوه های فصل زمستان است که بسیار برای بدن مفید می‌باشد بخصوص اگر دچار سرماخوردگی شده باشید.

خواص کیوی

در ادامه معرفی خواص میوه‌های زمستانی می‌رسیم به میوه کیوی. کیوی دارای مقدار کمی کالری است بنابراین میوه چاق کننده نیست ولی دارای مواد مغذی بالا است کیوی خاصیت ضد سرطان دارد ، شاید باورتان نشود ولی کیوی هم مانند هویج از ضعیف شدن بینایی جلوگیری می‌کند. کیوی باعث کاهش فشار خون می‌شود همچنین کیوی برای پتاسیم و کلسیم است

خاصیت میوه کیوی

بعد از خوردن غذاهای گوشتی قدری اسید معده خنثی می‌شود. در این شرایط آنزیم‌های کیوی می‌توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است که مواد پروتئینی به وسیله این آنزیم‌ها به قطعات کوچک‌تر و قابل هضم تبدیل و تجزیه شوند که باعث عمل هضم غذاهای سنگین در معده را آسان می‌کند ، به همین دلیل خوردن کیوی به همراه غذاهای گوشتی برای هضم آسان‌تر غذا پیشنهاد می‌شود.

دانلود فیلم برش آسان میوه‌ها



دانلود فیلم برش میوه‌ها

امیدوارم از این مطلب مجله در مورد اسامی ” میوه های فصل زمستان “و “خواص میوه‌های زمستانی” و “ویدئو برش صحیح میوه‌ها” لذت برده باشید تا می‌توانید میوه میل کنید تا همیشه سالم باشید برای این که اشتیاق شما برای میوه خوردن افزایش پیدا کند، زیبا و هنرمندانه برش دهید. از این که همراه ما هستید خوشحالیم ♥

لینک منبع:

میوه های فصل زمستان