یکی از انواع غذاهای ایرانی که خیلی از افراد دوست دارند و خیلی راحت نیز تهیه می‌شود کوکو است که انواع و اقسام مختلفی از کوکو وجود دارد که هر شخصی با توجه به ذائقه‌ی خود یکی از انواع کوکو‌ها را بیشتر دوست دارد. شما از کوکو برای تغذیه فرزندان خود نیز می‌توانید استفاده کنید که بسیار مفیدتر و سالم‌تر از خوراکی‌های صنعتی و یا فست فود می‌باشد. در این مطلب از مجله صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری را آماده کرده‌ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان و خانواده‌تان قرار گیرد.

آموزش پخت و طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری

سیب‌زمینی پخته شده: چهار عدد

سینه مرغ پخته و خرد شده: یک پیمانه

پیازچه خرد شده: نصف پیمانه

پنیر پیتزا قالبی نگینی خرد شده: ۲ پیمانه

نمک: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

شیر: دو قاشق غذاخوری

آرد سفید: مقداری برای غلطاندن

پودر سوخاری: مقداری برای غلطاندن

تخم‌مرغ زده شده: چهار عدد

شروع پخت کوکو سیب زمینی سوخاری

برای تهیه کوکو سیب زمینی در ابتدا سیب زمینی‌ها بشویید تا گرد و خاکی روی آنها باقی نماند، سپس سیب زمینی‌های شسته شده را در قابلمه‌ای قرار دهید و روی حرارت بگذارید تا کامل پخته شوند.

بعد از این‌که سیب زمینی‌ها پختند آن‌ها را پوست بگیرید و چرخ کنید و یا کاملا بکوبید تا کوبیده شده و یک دست شوند.

در این میان سینه‌ی مرغ را نیز تمیز کرده و در قابلمه‌ای قرار دهید تا کاملا بپزد و پس از این‌که سینه‌ی مرغ پخت. آن را خرد کنید.

بعد از خرد کردن سینه‌ی مرغ، سینه‌ی مرغ را همراه با پیازچه خرد شده، پنیر پیتزا نگینی خرد شده، شیر، نمک و فلفل را به سیب‌زمینی کوبیده شده اضافه کنید و حسابی ورز دهید تا مخلوط یک‌دستی به دست آید.

نکته: در این طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری می‌توانید به جای استفاده از سینه‌ی مرغ از کالباس یا سوسیس استفاده کنید. در صورت دلخواه نیز می‌توانید از هیچ‌یک نیز استفاده نکنید.

بعد از مخلوط شدن مواد تخم‌مرغ‌های زده شده را به مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

در این مرحله به اندازه یک گردو از مایع آماده شده برداشته و کف دست‌تان کمی آن را صاف کنید. سپس مخلوط سیب زمینی‌ها را ابتدا در آرد سفید، سپس تخم‌مرغ زده شده و در انتها در پودر سوخاری غلطانده و درون روغن سرخ کنید.

وقتی هر دو طرف سیب زمینی‌ها سرخ شد می‌توانید آن‌ها را در ظرف سرو بچینید و همراه با سبزیجات تزیین کنید. نوش جان

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%88%DA%A9%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C/