برخی از افراد هستندکه استعداد چاقی بالایی دارند به معنی که اگر چند روز به صورت مداوم غذای زیادی میل کنند به سرعت چاق می‌شوند. اینگونه افراد باید رژیم غذایی داشته باشند و از غذاهای رژیمی استفاده کنند. گراتن اسفناج یکی غذای رژیمی خوشمزه و خوش طعم است که طرز تهیه آسانی نیز دارد. شما می‌توانید در ادامه طرز تهیه گراتن اسفناج را یاد بگیرید و از این غذا در خانه استفاده کنید.

آموزش طرز تهیه گراتن اسفناج

طرز تهیه گراتن اسفناج

مواد لازم برای تهیه گراتن اسفناج:

تخم‌مرغ پخته شده سفت: ۶ عدد

اسفناج: ۲ کیلو

پنیر گرویر رنده شده: ۵۰ گرم

نکته: به جای استفاده از پنیر گرویر شده می‌توانید از هر نوع پنیری که در حرارت آب شود استفاده کنید.

کره: ۱۵۰ گرم

روغن مایع: ۱۰۰ گرم

آرد گندم سفید: ۱ قاشق سوپ‌خوری

شیر: ۱ لیوان

خامه: ۲۰۰ گرم

سس خردل: ۱ قاشق مرباخوری

نمک: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن اسفناج:

طرز تهیه گراتن اسفناج

برای تهیه گراتن اسفناج در ابتدا اسفناج خوب تمیز کنید و بشویید تا هیچ گرد و خاکی روی اسفناج باقی نماند سپس شروع به خرد کردن اسفناج کنید. بعد اسفناج را با یک لیوان آب و کمی نمک داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا اسفناج‌ها بپزد. سپس اسفناج‌های پخته شده را از صافی بگذرانید و با پشت قاشق روی اسفناج‌ها فشار دهید تا آب اسفناج‌ها کاملا گرفته شود.

بعد از این‌که آب اسفناج‌ها کاملا گرفته شد دوباره اسفناج‌ها را داخل قابلمه‌ای بریزید و نیمی از کره را روی اسفناج‌ها بگذارید و  سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. و بهم بزنید تا کره کاملا به خورد اسفناج برود و آب اسفناج به کلی کشیده شود.

نکته: در صورت تمایل نیز ۲ تا ۳ حبه سیر را له کنید و روی اسفناج بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه گراتن اسفناج بعد از کشده شدن آب اسفناج‌ها اسفناج‎ها را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شوند. در این میان نیز آرد را در ظرف کوچکی بریزید و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشود. سپس مخلوط آرد و شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید. و مرتب هم بزنید تا مخلوط به جوش آمده و کمی غلیظ شود. سپس کمی نمک به مخلوط روی حرارت اضافه کنید و کره‌ی باقی‌مانده را نیز به مخلوط بیافزایید. سپس هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. در مرحله‌ی آخر نیز سس خردل را به مخلوط اضافه می‌کنیم. سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید و بعد از کمی خنک شدن خامه را نیز به مخلوط اضافه کنید تا سس شما آماده شود.

بعد از آماده شدن سس، اسفناج را در ظرف بیضی شکل نسوزی بریزید و سطح آن را صاف کنید. سپس تخم‌مرغ‌های پخته شده را پوست کنده از وسط دو نیم نمایید و روی اسفناج بچینید، و بعد کمی نمک و فلفل به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و سس آماده شده را روی تخم‌مرغ‌ها بریزید و پنیر رنده شده را نیز روی سس بپاشید.

در آحرین مرحله از طرز تهیه گراتن اسفناج فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. ظرف گراتن را روی آخرین پنجره فر به طرف بالا قرار دهید. و به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بگذارید تا روی گراتن اسفناج کاملا زرین و طلایی شود.

امیدواریم طرز تهیه گراتن اسفناج را یاد گرفته باشید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AC/