صورتی‌ها: در این مطلب از مجله بانوان می‌خواهیم شما کاربران عزیز را با طرز تهیه موس زعفرانی که یک دسر خوشمزه است و به راحتی آماده می‌شود آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

یکی از پیش‌غذاهای مهمانی‌های مختلط که نمی‌توان از کنار آن‌ها به راحتی گذشت دسرهای سرد و شیرین و کرمی هستند. موس زعفرانی نیز یکی از این دسرهای کرمی محسوب می‎شود که افراد زیادی از جمله کودکان این طعم را دوست داشته و طرفدار این طعم هستند از طرفی این کرم‌ها برای بدن بسیار مفید هستند و به دلیل داشتن ژلاتین از پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند.

آموزش طرز تهیه موس زعفرانی

طرز تهیه موس زعفرانی

مواد لازم برای تهیه موس زعفرانی:

سفیده تخم‌مرغ: سه عدد

شیر: یک پیمانه

خامه: صد گرم

پودر قند: صد و بیست گرم

پودر ژلاتین: دو قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه موس زعفرانی

طرز تهیه موس زعفرانی

برای تهیه موس زعفرانی در ابتدا پدر ژلاتین را در ۱/۳ لیوان آب سرد بریزید و روی حرارت غیر مستقیم به صورت بن ماری حل کنید. سپس یک ظرف مناسب انتخاب کرده و سفیده‌های تخم‌مرغ را داخل ظرف بریزید و کمی با قاشق مخلوط کنید.

بعد از مخلوط شدن سفیده‌های تخم‌مرغ پودر قند را به تخم‌مرغ بیافزایید و با همزن خوب هم بزنید تا سفیده‌های تخم‌مرغپف کرده و از ظرف جدا نشود. در این مرحله از طرز تهیه موس زعفرانی بعد از پف کردن تخم‌مرغ‌ها خامه و زعفران دم کرده را به تخم‌مرغ‌ها بیافزایید و مخلوط کنید تا مایع صاف و یکدستی به دست آید.

بعد از اضافه کردن خامه و زعفران نوبت اضافه کردن شیر می‌رسد که باید شیر را آرام آرام به مخلوط بیافزایید و به زدن با دور کند هم‌زن ادامه دهید. وقتی از مخلوط شدن مواد به خوبی اطمینان حاصل کردید پودر ژلاتین آماده شده را به دسر بیافزایید و دوباره مخلوط کنید.

سپس ظرف مورد نظر خود را چرب کرده و مواد دسر آماده شده را داخل قالب بریزید و در یخچال به مدت ۳ ساعت قرار دهید و بعد از گرفتن موس زعفرانی، موس را از قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظر برگردانید.

نکات مهم در طرز تهیه موس زعفرانی:

  • در صورت تمایل می‌توانید در مرحله‌ی آخر تهیه‌ی موس زعفرنی مقداری خلال پسته نیز به مخلوط بیافزایید.
  • دقت کنید که مقدار ژلاتین کمتر از ۲ قاشق سرپر نباشد چون باعث می‌شود موس شما آبکی بماند.
  • در صورت تمایل می‌توانید بعد از گرفتن موس زعفرانی ژله نیز به موس بیافزایید تا خوشمزه‌تر و زیباتر شود.