یکی از غذاهای مورد علاقه‌ی ایرنی‌ها که به راحتی تهیه می‌شود و زمان زیادی نمی‌خواهد کوکو‌ می‌باشد. هر فردی متناسب با ذائقه‌ی خود کوکویی را بیشتر دوست دارد. در این مطلب از مجله‌ی دخترانه زنانه و صورتی‌ها قصد داریم طرز تهیه کوکو لوبیا سبز را آموزش دهیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

آموزش طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

مواد لازم برای تهیه کوکو لوبیا سبز:

لوبیا سبز: نیم کیلو

گوشت چرخ کرده: ۱۵۰ گرم

سیب زمینی: ۳ عدد

بادمجان: ۲عدد

تخم مرغ: ۲ الی ۳ عدد

پیاز: ۲ عدد

گردو: مقداری

زعفران: به مقدار لازم

ادویه‌جات: به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

برای تهیه کوکو لوبیا سبز در ابتدا لوبیا سبز‌ها را خوب بشویید و به صورت نگینی خرد کنید و سپس داخل قابلمه‌ای همراه با آب و نمک اجازه دهید بپزد و بعد از پخت لوبیا سیز‌ها را آب‌کش کنید.

سپس سیب‌زمینی و پیاز و بادمجان را نگینیی خرد کنید و همه را جداگانه در داخل روغن تا حدی که کاملا طلایی شوند سرخ کنید و در مرحله‌ی بعد طرز تهیه کوکو لوبیا سبز گوشت چرخ کرده را نیز سرخ کنید.

بعد از سرخ شدن گوشت چرخ کرده، نمک، فلافل، زردچوبه و زعفران دم‌کرده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سپس کمی آب به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و در تابه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد.

وقتی آب گوشت چرخ کرده کشیده شدلوبیا سبزهای پخته شده را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب لوبیا سبز نیز کاملا بخار شود و لوبیاها نیز مزه‌دار شوند.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو لوبیا سبز تمام موادی را که سرخ کرده بودید داخل یک کاسه‌ی مناسب بریزید و تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به مواد آماده شده اضافه کنید و هم بزنید و در صورت لزوم ادویه نیز به مواد خوب بیافزایید.

در مرحله‌ی آخر طرز تهیه کوکو لوبیا سبز تابه یا قالب مورد نظر را خیلی کم روغن بزنید. چون کل موادتون با روغن تف داده شدند به حد کافی روغن جذب می‌کند) سپس تابه را بگذارید روی شعله گاز تا روغن کاملا داغ شود و بعد مواد کوکو لوبیا سبز را داخل تابه ریخته با حرارت کم بگذارید سرخ شود. کمی که زیرش برشته شد کافی است و نوبت روی دیگر کوکو است که سرخ شود.

بعد از سرخ شدن روی دیگر کوکو لوبیا سبز کوکوی شما آماده‌ی سرو و پذیرایی است که می‌توانید این کوکو را با هویچ و سیب‌زمینی تزیین کنید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%88%DA%A9%D9%88-%D9%84%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%A8%D8%B2/