در هر مهمانی یکی از اجزی اصلی سفره آرایی، دسمتال سفره است که می‌توان به شکل‌های مختلف تزیین کرد ولی باید دقت کنیم که سفره به چه نوع تزیینی برای دستمال سفره نیاز دارد و با توجه به این نیاز دستمال سفره‌ی خود را تزیین کنید. ما در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز آموزش تزیین دستمال سفره ساده را آماده کرده‌ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

تزیین دستمال سفره ساده

تزیین دستمال سفره ساده

وسایل مورد نیاز برای تزیین دستمال سفره ساده:

۱- دستمال سفره به تعداد مهمانان

۲- اتو

آموزش تزیین دستمال سفره ساده

برای تزیین دستمال سفره ساده در ابتدا دستما سفره‌های خود را باز کرده و اتو کنید تا چروکی در دستمال سفره نماند و زیبایی دستمال سفره را به هم نزند. سپس بعد از تمام شدن اتو کاری مراحل زیر را برای تزیین دستمال سفره انجام دهید.

تزیین دستمال سفره ساده

مرحله اول: بعد از اتو کردن دستمال سفره یک گوشه‌ی دستمال سفره را تا وسط دستمال سفره بیاورید و مانند شکل تا کنید.

مرحله دوم: بعد از این‌که گوشه‌ی اول دستمال سفره را تا کردید نوبت تا کردن گوشه‌ی دیگر دستمال سفره است که باید هم اندازه با گوشه‌ی اول مانند شکل تا شود.

تزیین دستمال سفره ساده

مرحله سوم: بعد از تا کردن گوشه‌ی دوم همین کار را با گوشه‌ی سوم دستمال سفره انجام دهید.

مرحله چهارم: حالا نوبت گوشه‌ی آخر دستمال سفره است تا مانند شکل یک مربع کوچیکتر از دستمال سفره درست شود. بعد از به وجود آمدن مربع با اتو مربع خود را ثابت کنید. تا مربع باز نشود.

تزیین دستمال سفره ساده

مرحله پنجم: در این مرحله مربع به وجود آمده را با دقت برگردانید تا مربع باز نشود.

مرحله ششم: سپس گوشه‌ی مربع را بگیرید و تا وسط مربع بیاورید و مانند شکل تا کنید.

تزیین دستمال سفره ساده

مرحله هفتم: سپس نوبت گوشه‌ی روبرویی است که تا شود. گوشه‌ی روبروی محل تا شده را بگیرید و تا وسط بیاورید و تا کنید.

مرحله هشتم: سپس مانند شکل گوشه‌ی بعدی را مانند شکل تا کنید.

تزیین دستمال سفره ساده

مرحله نهم: در این مرحله نیز مانند مراحل قبل گوشه‌ی بعدی را تا کنید تا مانند شکل زیر مربع کوچکتری به دست آید. سپس کار خود را با اتو ثابت کنید.

مرحله دهم: مهمترین قسمت در تزیین دستمال سفره ساده این قسمت است که باید به دقت از قسمت پایین دستمال سفره یکی از گوشه‌های وسطی را بگیرید و باز کنید تا مانند شکل یک گلبرگ ظااهر شود.

تزیین دستمال سفره ساده

مرحله یازدهم: در این مرحله نیز نوبت گوشه‌ی بعدی است که با دقت باز شود.

مرحله دوازدهم: این کار را باید تا تمام شدن چهار گوشه انجام دهید ولی باید دقت کنید که موقع باز کردن گوشه‌ها کارتان صاف و بدون خطا انجام شود.

تزیین دستمال سفره ساده

تزیین دستمال سفره ساده در آخر به شکل زیر خواهد بود و شما می‌توانید از این دستمال سفره برای قرار دادن زیر لیوان و یا دسرهای مختلف استفاده کنید.

تزیین دستمال سفره ساده

تزیین دستمال سفره ساده به پایان رسید امیدواریم این تزیین را پسندیده باشید و در مهمانی‌ها استفاده کنید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87/