در این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز آموزش طرز تهیه اسنک مرغ را آماده کرده‌ایم که غذای بسیار مقوی و خوشمزه برای شما و خانواده‌تان است. با ما همراه باشید.

آموزش طرز تهیه اسنک مرغ

طرز تهیه اسنک مرغ

یکی از غذاهایی که کودکان خیلی دوست دارند، غذاهای ساندویچی است پس بهتر است این غذاها را در خانه برای کودکان تهیه کنیم تا در بیرون از منزل غذاهای ساندویچی غیر استاندارد را میل نکنند. اسنک مرغ نیز یکی از غذاهای ساندویچی خوشمزه است که می‌توانید از این اسنک برای خوراکی مدرسه کودکان خود نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ:

طرز تهیه اسنک مرغ

نان تست: یک بسته

پیاز نگینی خرد شده: دو عدد

قارچ: دویست و پنجاه گرم

مرغ: یک عدد سینه کامل

سیب زمینی آب پز: سه عدد متوسط

پنیر پیتزا: به میزان لازم

سس ماینز: یک پیمانه

جعفری خرد شده: یک پیمانه

گشنیز خرد شده: یک پیمانه

نمک: به میزان لازم

فلفل: به میزان لازم

زرد چوبه: به میزان لازم

طرز تهیه اسنک مرغ:

طرز تهیه اسنک مرغ

برای تهیه اسنک مرغ در ابتدا یک تابه‌ی مناسب انتخاب کرده و کمی روغن به تابه اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس پیازهای خرد شده را همراه با زردچوبه و فلفل روی حرارت متوسط تفت دهید.

بعد از تفت دادن کامل پیازها قارچ‌ها را خوب بشویید و خرد کنید و به پیاز بیافزایید و اجازه دهید قارچ‌ها خوب سرخ شوند. سپس مواد را از روی حرارت برداشته و به یک ظرف بزرگ‌تر انتقال دهید.

سپس مرغی را که از قبل پخته‌اید را ریش ریش کرده و به مخلوط قارچ و پیاز بیافزایید. و مخلوط کنید. در این مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ سیب‌زمینی پخته شده را به صورت نگینی خرد کنید و به خلوط قارچ و مرغ بیافزایید.

نکته مهم در طرز تهیه اسنک مرغ : سعی کنید بعد از اضافه کردن سیب‌زمینی به مخلوط کمتر مخلوط را هم بزنید چون سیب‌زمینی‌ها در صورت مخلوط کردن بیش از حد له خواهند شد.

بعد از اضافه کردن سیب‌زمینی نوبت به اضافه کردن جعفری و گشنیز خرد شده می‌رسد. در ادامه طرز تهیه اسنک مرغ بعد از اضافه کردن سبزیجات مخلوط را حدود یک ربع روی حرارت ملایم قرار دهید.

نکته: مراقب باشید که حرارت باید بسیار پایین باشد تا مخلوط نشوزد.

سپس دو قاشق غذاخوری از مخلوط آماده شده را روی نان تست بریزید و سپس در صورت تمایل نصف قاشق سس مایونز روی مخلوط بزنید و سپس پنیر پیتزا را به دلخواه روی سس مایونز بریزید و یک نان تست دیگر روی پنیر پیتزا قرار دهید.

بعد از آماده شدن اسنک‌ها، آن‌ها را داخل اسنک ساز قرار دهید تا آماده‌ی سرو شوند. نوش جان.

اسنک مرغ شما آماده‌ی سرو است امیدواریم از طعم و مزه‎ی این غذای خوشمزه لذت برده باشید. ممنون از همراهی شما عزیزان

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%86%DA%A9-%D9%85%D8%B1%D8%BA/