کدو سبز یکی از سبزیجات خوشمزه و مقوی برای بدن است که می‌توانید با این سبزی خوشمزه انواع سالاد و خورشت را تهیه کنید. در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها قصد داریم طرز تهیه خورشت کدو سبز را به شما آموزش دهیم تا شما نیز بتوانید این خورشت را در خانه درست کرده و در کنار خانواده خود میل کنید.

خورشت کدو سبز

طرز تهیه خورشت کدو سبز

مواد لازم برای طرز تهیه خورشت کدو سبز:

گوشت: ۲۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد پ

سیر: ۲ حبه

رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی: ۲ عدد

کدو سبز متوسط: ۲ عدد

نمک: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت کدو سبز

برای تهیه خورشت کدو در ابتدا قابلمه‌ای مناسب انتخاب کنید و داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس پیاز و سیر را ریز به صورت نگینی خرد و کنید و داخل روغن بریزید تا کمی تفت بخورند و نرم شوند.

سپس گوشت چرخ شده را همراه با زردچوبه به پیاز و سیر تفت داده شده اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر کند.

بعد از این که رنگ گوشت کمی تغییر کرد گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را همراه با رب‌ گوجه‌فرنگی و ۴ لیوان آب به مخلوط قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت کم حدود ۲ ساعت بپزد و نرم شود.

در این میان کدوها را خوب بشویید و به شکل دل‌خواه خرد کنید و سپس در روغن مناسب سرخ کنید و تفت دهید. سپس بعد از پختن کامل گوشت‌ها نمک و فلفل را اندازه کنید و به گوشت بیافزایید و سپس کدوهای سرخ شده را به گوشت بیافزایید و سپس در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید حدود یک ساعت با حرارت کم بجوشد و جا بیفتد. در مرحله آخر طرز تهیه خورشت کدو سبز همراه با برنج و سیب‌زمینی سرخ شده سرو کنید. نوش جان

نکات مهم در طرز تهیه خورشت کدو سبز

  • در صورت تمایل مقداری آبلیمو به خورش اضافه کنید ، همچنین میتوانید داخل این خورش از غوره هم استفاده کنید.
  • دقت کنید که بعد از اضافه کردن کدو سبز به خورشت، خورشت را دیگر هم نزنید.

امیدواریم آموزش طرز تهیه خورشت کدو سبز به خوبی شما را در تهیه این خورشت یاری کرده باشد.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%B3%D8%A8%D8%B2/