عشق مفهومی زیبا و خاص برای هر شخصی دارد و بسیاری از افراد یا عشق را تجربه کرده‌اند و یا در بین مردم دیده و در کتاب‌ها خوانده‌اند. اما بزرگان تاریخ همیشه نگرشی متفاوت به عشق داشته و عشق ار فراتر از عشق زمینی می‌دانند. اگر شما نیز می‌خواهید مانند بزرگان تاریخ عشق را بیشتر بشناسید باید سخنان بزرگان در مورد عشق را خوانده و در آن‌ها تفکر کنید.

در این مطلب مجموعه‌ای از سخنان بزرگان در مورد عشق را برای شما فرآهم اورده‌ایم. سخنان و جملاتی از گاندی، جبران خلیل جبران، بنیامین فرانکلین و.. که امیدواریم مورد توجه شما دوستان قرار بگیرد.

سخنان بزرگان در مورد عشق

سخنان ارد بزرگ در مورد عشق:

– در عشق، شرف و آزادی است زندگی و پاکی است، نام عشق برازنده هر کار غیر شرافتمندانه‌ایی نیست.

– آدمیان فرهمند، دل‌دادگی و عشق را همواره در درون خویش، جاری می‌بینند.

– این سخن پذیرفته نیست که: “پیکر بزرگ‌ترین زندان روان بشر است” باید گفت پیکر بهترین دوست و همدم زندگی این جهانی روان است چرا که همیشه بدون کوچک‌ترین بهانه‌ای به دنبال خواسته‌های او می‌دود. این که گفته شود روان در بند بدن است و باید زودتر آزاد شود تا به دیدار دلدار بشتابد، اشتباه است چون هم او بدن را به روان هدیه نموده است کسی که دلدار می‌خواهد باید به خواست او تن دهد.

ناپلئون بناپارت:

– مردی را در نظر بگیرید که در غربت و دور از خویشاوندان و خانواده خود زندگی می‌کند. چنین مردی به طور حتم نیاز به نوعی دلبستگی دارد تا جای علاقه پدر و برادرش را بگیرد. اینجا است که عشق می‌آید و این گونه مزایا را به او تقدیم می‌کند.

– کسی را که دوستش داری، آزاد بگذار، اگر قسمت تو باشد برمی‌گردد، و گرنه بدان که از اول مال تو نبوده است. ازدواج همیشه آن گونه که می‌پندارید، نتیجه عشق نیست.

سخنان بزرگان در مورد عشق و زندگی

سخنان بزرگان در مورد عشق

باربارا دی آنجلیس:

– هنگامی که امیدوارید دیگران هیجان را به زندگی شما بازگردانند، برای ایجاد عشق و شور و نشاط به آنان وابسته می‌شوید و تماس خود را با سرچشمه عشق درون خود از دست می‌دهید.

– آخرین بار که به عشق و شور زندگی نهفته در وجود خود اجازه دادید تا بیرون آید و کمی بازی‌گوشی کند کی بود؟ آخرین باری که از بازی با بچه‌هایتان به همان اندازه‌ی آن‌ها لذت بردید، کی بود؟ آخرین باری که از زنده بودن خود به هیجان آمدید کی بود؟ نگران نباشید دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند. به این فکر نکنید که آن چه را دوست دارید انجام بدهید چقدر عملی، مفید، یا موثر است. مضحک باشید، عاشق باشید، با شور و حال زندگی کنید. خودتان باشید.

 

با ادامه سخنان بزرگان در مورد عشق همراه مجله صورتی‌ها باشید.

سخنان بزرگان در مورد عشق و محبت

سخنان بزرگان در مورد عشق

جمله زیبای جبران خلیل جبران در مورد عشق:

– آن‌گاه که عشق تو را می‌خواند، به‌ راهش گام نه! هرچند راهی پرنشیب. آن‌گاه که تو را زیر گستره بال‌هایش پناه می‌دهد، تمکین کن! هرچند تیغ پنهانش جان‌ کاه. آن‌گاه که باتو سخن آغاز کند، بدو ایمان آور! حتی اگر آوای او رؤیای شیرینت را درهم‌ کوبد، مانند باد شرطه که بوستانی را.

خواجه عبدا… انصاری در مورد عشق می‌گوید :

– اگر بر آب روی، خسی باشی، اگر بر هوا پری، پرنده‌ای باشی، دل به دست آر تا کسی باشی.

ولت:

– عشق دردی شدیدتر از تمام دردهای دیگر است، زیرا در عین حال، روح و قلب و کالبد را می‌رنجاند.

سخنان بزرگان ادب در مورد عشق

سخنان بزرگان در مورد عشق

فریدمن در مورد عشق می‌گوید :

– می‌توانیم پول خودمان را برای خودمان خرج کنیم. در این حالت پول را با وسواس خرج می‌کنیم تا هزینه حداقل و منفعت حداکثر شود. می‌توانیم پول خودمان را برای دیگری خرج کنیم. مثلا یک هدیه تولد بخریم. در این صورت خیلی به محتوای هدیه کاری نداریم، اما به قیمتش توجه داریم. می‌توانیم پول دیگران را خرج خودمان کنیم. در این صورت من خودم را یک نهار خوب مهمان می‌کنم! و در نهایت می‌توانیم پول دیگری را برای دیگری خرج کنیم. اگر چنین شود نه دل نگران پولی هستیم که خرج می شود و نه نگران چیزی که کسب می شود، این حالت آخر است.

کریستینا جی. روزِتی:

عشق در کریسمس نازل شد، همه دوست داشتنی‌ها را دوست بدار و به همه چیزهای روحانی عشق بورز، عشق در کریسمس متولد شد و ستارگان و فرشته‌ها نیز تولد او را بشارت دادند.

سخنان بزرگان در مورد عشق، لیندا هوگن:

در حالی که قدم می‌زنم، به مسیر ژرف‌تری توجه می‌کنم. ناگهان تمام نیاکان خود را پشت سرم می‌یابم. آن‌ها می‌گویند، آرام باش، تو در اثر عشق هزاران نفر به وجود آمده ای.

گاندی در مورد عشق می‌گوید :

من نباید چیزی باشم که تو می‌خواهی من را خودم از خودم ساخته‌ام منی که من از خود ساخته‌ام آمال من است تویی که تو از من می‌سازی آرزوهایت و یا کمبود‌هایت هستند و من متعهد نیستم که چیزی باشم که تو می‌خواهی.

بنیامین فرانکلین:

آن‌جا که ازدواجی بدون عشق صورت گیرد، حتما عشقی بدون ازدواج در آن رخنه خواهد کرد.

جمله زیبای اوشو در مورد عشق :

ازدواج وسیله‌ای است برای فرار از ترس تغییر، ازدواج وسیله‌ای است تا پیوند را تثبیت کنی. اما عشق چنان پدیده‌ای است که به محض تلاش برای تثبیت آن، خواهد مرد. ایستایی در عشق همان و نابودی عشق همان. عشق واقعی تنهایی را به یگانگی مبدل می‌سازد.

سخنان بزرگان در مورد عشق را مطالعه کردید. امیدواریم شما نیز از خواندن این جملات لذت برده باشید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%D8%B4%D9%82/