جشن کریسمس برای کشورهایی که تقویم آن‌ها بر اساس تاریخ میلادی مانند جشن نوروزی برای ایرانیان است در کشورهای دیگر نیز مسیحیان این روز را به دلیل تولد حضرت مسیح جشن می‌گیرند ولی در دو تاریخ مختلف که در ادامه به تاریخ‌ها اشاره خواهد شد. جشن کریسمس نیز مانند جشن نوروزی ایرانیان آداب و رسوم و زمان خاصی برای خود دارد که در این روز اجرا می‌شود. اگر شما نیز به دنبال تاریخ کریسمس ۲۰۱۸ به شمسی هستید، حتما این مطلب را به صورت کامل مطالعه فرمایید زیرا در ادامه این مقاله برخی از ازصطلاحات مهم روز کریسمس و همچنین تاریخ کریسمس ۲۰۱۸ را خواهیم گفت.

تاریخ کریسمس ۲۰۱۸

تاریخ کریسمس 2018

صورتی‌ها: جشن کریسمس جشنی است که در دین مسیحیان برای گرامی داشت تولد حضرت مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیساها در روم و افراد پیر آیین پروتستان جشن کریمس را در روز ۲۵ دسامبر که مصادف با ۴ دی ۹۶ است را جشن می‌گیرند و بسیاری از افراد نیز جشن کریسمس را در شب ۲۴ دسامبر یعنی ۳ دی ۹۶ برگزار می‌کنند. پس تاریخ کریسمس ۲۰۱۸ مصادف با ۳ و ۴ دی ماه خواهد بود.

برخی از اصطلاحات مربوط به کریسمس

تاریخ کریسمس ۲۰۱۸ به شمسی: کریمس در روز ۲۵ دسامبر که مصادف با ۴ دی ۱۳۹۶ ( ۶ ربیع‌الثانی ۱۴۳۹) است، این روز روزی است که حضرت مسیح به دنیا آمد و مسیحیان این روز را جشن می‌گیرند. پس شب کریمس ۲۴ دسامبر یعنی ۳ دی ۹۶ است.

دوره کریسمس: به زمانی که با تولد حضرت مسیح آغاز شود دوره کریمس نامیده می‌شود.

درخت کریسمس: درخت کریمس معمولا یک درخت طبیعی یا مصنوعی به شکل درخت کاج است که با روبان و چراغ‌های رنگی و هدایای مختلف و شیرینی تزیین می‌شود و در داخل خانه و یا بیرون خانه گذاشته می‌شود.

تاریخ کریسمس ۲۰۱۸

بابانوئل: در روز کریمس فردی به نام بابانوئل که محافظ شوخ و شاد بچه‌ها است در شب کریسمس برای کودکان هدیه می‌آورد.

کیک کریسمس: کیک کریمس که معمولا در کشور بریتانیا پخته می‌شود کیک میوه‌ای است. رسم دیگر مسیحیان در روز کریسمس پختن نوعی پودینگ است که به نام پوینگ کریسمس تهیه می‌شود.

جوراب کریسمس: جوراب کریسمس نوعی جوراب بلند قرمز رنگ است که معمولا کودکان هنگامی که شب کریسمس به رخت‌خواب می‌روند این جوراب را در اتاق خود قرار می‌دهند تا این جوراب با هدیه‌ها پر شود.

نوئل: این اصلاح در روز کریمس به کار برده می‌شود که بیشتر روی کارت‌های تبریک نوشته می‌شود.

کارت کریسمس: برای تبریک کریسمس معمولا از کارت تبریک استفاده می‌شود.

تاریخ کریسمس 2018

رسومات کریسمس در ایران

اگر شما فردی کنجکاو باشید می‌دانید که کریسمس ارمنه در ایران دیرتر از مسیحیان خارج از کشور برگزار می‌شود. ارامنه‌ی ایرانی حدودا ۱۰ روز دیرتر از مسیحیان دنیا (از کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها گرفته تا گروه عمده‌ای از ارتدوکس‌ها) جشن کریمس را در ۶ ژانویه مصادف با ۱۶ دی ۹۶ برگزار می‌کنند.

در روز کریسمس ارامنه بازار کریمس برگزار می‌کنند که برای بسیار از شهروندان غیر مسیحی ایرانی بسیار جالب است و ایرانی‌ان معمولا برای دیدن این بازار می‌روند. تاریخ کریسمس ۲۰۱۸ را نیز مطالعه کردید امیدواریم شما نیز در این روز جشن خوبی را داشته باشید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%85%D8%B3-2018/