فصل زمستان فصل ترشی‌های رنگارنگ و خوشمزه است که هر خانم هنرمند خانه‌داری برای خانواده‌ی خود ترشی‌های مختلف تهیه می‌کرده و سفره‌ی زمستانی خود را با این ترشی‌ها رنگین می‌کند. یکی از این ترشی‌های خوشمزه فصل زمستان ترشی لبو است که طرفداران بسیاری دارد، به همین دلیل ما در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز طرز تهیه ترشی لبورا آماده کرده‌ایم که امیدواریم این ترشی مورد پسند شما عزیزان باشد.

آموزش طرز تهیه ترشی لبو

طرز تهیه ترشی لبو

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو:

چغندر قرمز: یک کیلو

سرکه قرمز یا سفید: به میزان لازم

نمک: یک و نیم قاشق سوپ‌خوری

شکر: یک قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه ترشی لبو

طرز تهیه ترشی لبو

برای تهیه ترشی لبو ابتدا یکی از چغندرها را کنار بگذارید و بقیه چغندرها را خوب بشویید و سپس داخل قابلمه‌ای ریخته و به مقدار کافی آب بریزید و اجازه دهید چغندرها کاملا پخته شوند اما دقت کنید که خیلی نرم نشوند.

بعد از این‌که چغندرها پختند آن‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید و چوست چغندرها را بگیرید و سپس به صورت حلقه حلقه برش دهید و یا اگر دوست دارید رنده کنید( می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید نیز این چغندرها را برش دهید) سپس اجازه دهید چغندرها خنک شوند.

یعد از این‌که چغندرها خنک شدند یک شیشه تمیز انتخاب کنید و چغندرهای خنک شده را داخل شیشه بریزید.

سپس چغندری را که کنار گذاشته بودید را بشویید و تمیز کنید و سپس خشک کنید و حلقه حلقه برش دهید و لابه‎لای چغندرهای پخته شده قرار دهید. با این کار ترشی شما رنگ زیبا و بهتری خواهد داشت.

بعد از اضافه کردن پغندر خام به چغندرهای پخته شده سرکه، نمک و شکر را به چغندرها اضافه کنید و شیشه ترشی را در یخچال به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز قرار دهید تا ترشی شما حاضر شود. نوش جان

آموزش طرز تهیه ترشی لبو تمام شد امیدواریم با تهیه این ترشی خوشمزه سفره‌ای رنگین داشته باشید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D9%88/