تزیین ژله شب یلدا موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم و ایده‌های جالبی را نیز به همراه آموزش برای شما آماده کرده‌ایم تا شما نیز در تزیین ژله شب یلدا خود بهترین ایده‌ها را انتخاب کنید.

صورتی‌ها: یکی از جشن‌های بزرگ و همه‌گیر ایرانی جشن شب یلدا می‌باشد که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند. در دورهمی‌های این رویداد بزرگ تنقلات زیادی تزیین و آماده خورده شدن می‌شوند تا یک شب به یاد ماندنی ساخته شود. یکی از این خوراکی‌های خوشمزه‌ شب یلدا، ژله است که محبوب کودکان و حتی بزرگسالان نیز می‌باشد. ولی سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه ژله را سرو کنیم تا یادآور شب یلدا باشد و زیبا دیده شود. تزیین ژله شب یلدا نیز برای خود دغدغه‌ای است. بهتر قبل ازتزیین ژله شب یلدا ایده‌های جالب آن را مشاهده کنید و بر اساس آن‌ها ژله شب یلدای خود را تزیین کنید.

ایده‌های تزیین ژله شب یلدا

ایده‌های تزیین ژله شب یلدا به همراه آموزش

ایده‌ی شیک و زیبای تزیین ژله شب یلدا

تزیین شیک و زیبای ژله شب یلدا 

برای تهیه این ژله در ابتدا باید ظرف مناسبی مانند شکل بالا را انتخاب کنید سپس ژله‌ی سبز رنگ را تهیه کنید و ۲ سوم ظرف را پر کنید و داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد بعد از اینکه ژله‌ی سبز رنگ تقریبا خودش را گرفت ولی چسبناک بود ژله‌ی قرمز را آماده کنید و اجازه دهید کمی سرد شود سپس روی ژله‌ی سبز رنگ بریزید. بعد از این‌که ژله کاملا خودش را گرفت و آماده‌ی سرو شود با استفاده از پنبه قسمت بالای ظرف‌ها را خیس کنید و داخل ظرفی ترافل بریزید و سر ظرف خیس شده را داخل ظرف ترافل کنید تا مانند شکل تزیین شود.

جدیدترین تزیین ژله شب یلدا

جدیدترین تزیین ژله برای شب یلدا

برای داشتن این تزیین در ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب کنید و سپس ژله‌ی سبز رنگ را آماده کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد وقتی ژله خودش را گرفت با استفاده از سرنگ و خامه سبز رنگ طرح هندوانه را داخل ژله تزریق کنید و سپس ژله‌ی سفید رنگی تهیه کنید و روی ژله‌ی سبز رنگ بریزید بعد از این که ژله‌ی سفید نیز خودش را گرفت ژله‌ی قرمز را آماده کنید و روی ژله سفید رنگ بریزید و اجازه دهید خودش را بگیرد بعد از این‌که خودش را گرفت با استفاده از هندوانه و یا بستنی قرمز رنگ ژله را تزیین کنید.

تزیین جذاب ژله شب یلدا

تزیین جذاب ژله شب یلدا

این ژله به راحتی تهیه می‌شود به طوری که باید یک ظرف مناسب انتخاب کنید تا بعد از گرفتن ژله بتوانید ژله را برگردانید سپس ژله‌ی قرمز را آماده کنید البته دقت کنید که در این ژله به جای آب سرد از بستنی استفاده شده است. داخل ظرف زله‌ی قرمز رنگ را بریزید و سپس رنگ‌های دیگر را آماده کنید تا مانند شکل شود و سپس در موقع سرو ژله را برگردانید و با شکلات تزیین کنید.

تزیین ژله هندوانه برای شب یلدا

تزیین ژله هندوانه برای شب یلدا

برای تهیه این مدل ژله ابتدا یک ظرف مستطیل شکل را انتخاب کنید و ژله‌ها را یکی یکی درست کنید و به ظرف بیافزایید تا یک ژله‌ی سه رنگ داشته باشید سپس ژله‌های گرفته شده را از قالب خارج کنید و به شکل مثلث برش دهید.

تزیین ژله شب یلدا به شکل هندوانه

تزیین ژله به شکل هندوانه شب یلدا

تهیه‌ی این ژله نیز بسیار راحت به طوری که باید چندین عدد لیمو تهیه کنید و سپس از وسط برش دهید و قسمت میوه را خارج کنید تا فقط پوست لیمو بماند سپس ژله‌ی قرمز رنگ را تهیه کنید و داخل لیموها بریزید و داخل یخچال بریزید تا کامل خودش را بگیرد سپس دوباره از وسط لیمو و ژله را ببرید و سپس با تخم سیاه تزیین کنید.

ایده تزیین ژله شب یلدا

ایده تزیین جدید زله شب یلدا

برای تهیه این ژله ابتدا ژله‌ی سه رنگی تهیه کنید و سپس برش دهید و در داخل قالب مناسبی قرار دهید سپس ژله‌ی بی‌رنگ به قالب بیافزایید و اجازه دهید خودش را بگیرد. این عکس نیز ایده خوبی برای تزیین ژله شب یلدا می‌باشد.

تزیین ژله یلدا با انار یلدا

تزیین ژله یلدا

در تهیه‌ی این ژله قالبی را انتخاب کنید که قسمت پایین قالب طرح خاصی داشته باشد و قسمت پاییین را با انار دون شده پر کنید و سپس تا روی انارها ژله اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس ژله‌ی یعدی را اضافه کنید و ژله را از قالب خارج کنید.

ژله شب یلدا

ژله شب یلدا

این ژله را نیز مانند ژله‌های قبلی تهیه کنید ولی در مرحله‌ی اول به ژله‌ی قرمز انار دون شده نیز بیافزایید. بعد از این‌که هر سه قسمت ژله خودش را گرفت برگزدانید و مانند شکل تزیین کنید..

تزیین ژله مخصوص شب یلدا

تزیین ژله مخصوص شب یلدا

تهیه‌ی این ژله نیز بسیار آسان به طوری که باید یک ظرف مناسب انتخاب کنید سپس ژله‌ی بی‌رنگی تهیه کنید و داخل قالب مورد نظر بریزید سپس بعد از حدود ۱ ساعت که تقریبا ژله نیم بسته شد انارهای دون شده را به ژله اضافه کنید و اجازه دهید خودش را بگیرد.

عکس تزیین ژله شب یلدا

عکس تزیین ژله شب یلدا

نارگیل یکی از میوه‌های شب یلداست که طرفدارهای بسیاری دازد شما نیز می‌توانید در شب یلدا از این میوه برای تهیه ژله استفاده کنید به طوری که یک قالب سیلیکونی به شکل نیم دایره کوچک تهیه کنید و پودر ژله نارگیل نیز خریداری کنید سپس ژله‌ی نارگیل را تهیه کنید ۲/۳ قالب را پر کنید بع از این کار آن را داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد بعد از این‌که ژله خودش را گرفت یک ژله‌ی نارگیل دیگر با بستنی تهیه کنید و ۱/۳ بعدی قالب را  پر کنید و در یخچال قرار دهید

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%DA%98%D9%84%D9%87-%D8%B4%D8%A8-%DB%8C%D9%84%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%85/