جو و گندم از غلات مهم در جهان هستند که به عنوان غذا و به صورت نان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله موارد مصرف جو و گندم تهیه نان می‌باشد. اما جو خواصی دارد که شاید گندم این خواص را نداشته باشد و مصرف نان جو برای بدن بسیار مهم است. در ادامه شما را به برخی از خواص نان جو آشنا می‌کنیم که ممکن است ندانید. با دانستن خواص نان جو مطمئنن شما نیز استفاده از این نان را ترجیح خواهید داد.

خواص نان جو

خواص نان جو

صورتی‌ها: جو یکی از غلات بسیار مفیدی است که خود یک غذای کامل به حساب می‌آید و برای بدن فواد بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از خواص نان جو اشاره خواهیم کرد.

تنظیم فشار خون یکی از خواص نان جو:

تنظیم فشار خون یکی از خواص نان جو می‌باشد. با مصرف نان جو به دلیل کاهش کلسترول خون می‌توانید فشارخون و چربی خون خود را تنظیم کنید و به جای استفاده از مواد شیمیایی از این نان استفاده کنید تا به سلامتی خود دست یابید.

جلوگیری از سفید شدن مو:

عوامل بسیاری هستند که باعث بروز سفیدی می‌شوند ولی با مصرف برخی مواد غذایی می‌توانید از سفیدی موهای‌تان جلوگیری کنید. نان جو نیز این خاصیت را دارد و می‌توانید برای جلوگیری از سفید شدن مو روزانه یک عدد نان جو مصرف کنید.

لاغری از دیگر خواص نان جو:

خواص نان جو

نان جو به دلیل داشتن ویتامین B در بافت خود باعث لاغری می‌شود پس توصیه می‌شود افرادی چاق هستند و قصد لاغری دارند صبح به جای مصرف نان سفید از نان جو مصرف کنند تا به لاغری دل‌خواه خود دست یابند.

نان جو و سلامتی قلب:

با مصرف نان جو گردش خون در بدن افزایش می‌یابد باعث می‌شود خون بیشتری به قلب برسد و هنگامی خود بیشتری به قلب می‌شود این خون باعث سالم ماندن قلب می‌شود و شما نیز قلبی سالم خواهید داشت. پس کمک به سلامت قلب از دیگر خواص نان جو می‌باشد.

آرام کننده اعصاب:

نان جو در بافت خود فیبر دارد و این فیبر باعث جذب مقدار زیادی از آب بدن می‌شود. بنابراین بدن احساس تشنگی می‌کند و نیاز است که آب و مایعات فراوانی نوشیده شود. نوشیدن آب فراوان و وجود ویتامین B باعث آرامش اعصاب می‌شود.

جلوگیری از یبوست:

خواص نان جو

بعد از تحقیقات فراوان بر روی نان جو مشخص شده است که این نان به دلیل داشتن سبوس در بافت خود باعث درمان یبوست و بواسیر می‌شود. بهترین درمان برای یبوست به شمار می‌آید.

شادابی پوست:

ویتامین B برای پوست بسیار مفید است و این نان به دلیل داشتن ویتامین B باعث حفظ شادابی پوست می‌شود. پس اگر دوست دارید بعد از سن ۵۰ سالگی شادابی پوست خود را حفظ کنید از همین حالا به جای نان سفید از نان جو استفاده کنید.

پیشگیری از بیماری‌های واگیر:

از دیگر خواص نان جو پیشگیری کردن از بیماری‌های واگیر می‌باشد. با مصرف نان جو می‌توانید بدن خود را در برابر بیماری‌های واگیردار محافظت کنید چون نان جو برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های واگیردار بسیار مفید است و جالب است بدانید که نان جو به دلیل پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های واگیردار به «اکســــیر سلامت» معروف است.

نان جو برای افراد دیابتی:

آخرین مورد از خواص نان جو کمک به افراد دیابتی می‌باشد. بدن افراد دیابتی روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم فیبر نیاز دارد که این فیبر مورد نیاز در نان جو وجود دارد و این نان نیاز بدن را تامین می‌کند پس افرادی که مبتلا به دیابت هستند حتما روزانه حداقل یک عدد نان جو مصرف کنند تا فیبر مورد نیاز بدن تامین شود.

خواص نان جوواید نان جو به پایان رسید امیدواریم با خواندن این مطلب نان سفید را کنار گذاشته و نان جو را جایگزین نان سفید کنید. ممنون از همراهی شما

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%88/