یکی از شیرینی‌های خوشمزه که طرفدارهای خود را دارد و یک شیرینی بسیار قدیمی است باسلوق می‌باشد. اما شیرینی باسلوق را می‌شود در خانه نیز تهیه کرد، بسیار خوشمزه‌تر از باسلوق‌های بیرون و از مواد و بهداشت شیرینی نیز مطمئن بود. در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز طرز تهیه باسلوق ژله ای را آماده کرده‌ایم که بسیار خوشمزه است و مطمئنا دوست خواهید داشت.

طرز تهیه باسلوق ژله ای بسیار ساده و آسان می‌باشد و شما می‌توانید با صرف کمی زمان این شیرینی خوشمزه را تهیه کرده و در کنار خانواده خود میل کنید و از خوشمزگی آن لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه باسلوق ژله ای

طرز تهیه باسلوق ژله ای

مواد لازم برای تهیه باسلوق ژله ای:

ژله مورد نظر: یک بسته لیمو یا پرتقال

شکر: یک لیوان

نشاسته: نصف لیوان

آب سرد : یک و نیم لیوان

گلاب: نصف لیوان

آرد : مقداری برای غلطاندن

طرز تهیه باسلوق ژله ای

طرز تهیه باسلوق ژله ای :

۱- برای تهیه باسلوق ژله ای در ابتدا نشاسته را در یک ظرف مناسب بریزید و آب سرد را اضافه کنید و تا جایی آب و نشاسته را باهم مخلوط کنید که نشاسته کاملا در آب حل شود.

۲- سپس شکر را به مخلوط نشاسته اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد از این‌که مواد خوب مخلوط شد گلاب را اضافه کنید و در آخر نیز پودر ژله را به مخلوط بیافزایید.

۳- وقتی تمام مواد را باهم مخلوط کردید. مواد را روی شعله‌ی گاز قرار دهید و آرام هم بزنید تا مخلوط سفت شود و به نقطه‌ی جوش برسد.

نکته: حرارت شعله نباید زیاد باشد. حرارت متوسط باشد کافی است.

۴- بعد از این‌که مواد جوشید و سفت شد زیر شعله را خاموش کنید.

۵- سپس یک ظرف مناسب انتخاب کنید و داخل ظرف یک کیسه فریزر و یا سلفون بیاندازید تا مواد به ظرف نچسبد.

۶- در این مرحله مخلوط آماده شده را داخل ظرف بریزید و به مدت ۷ تا ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا باسلوق خودش را بگیرد.

۷- بعد از حدود ۸ ساعت ظرف را از یخچال بیرون بیاورید و باسلوق را به شکل دل‌خواه برش زده و در آرد و یا پودر نارگیل بغلطانید.

۸- باسلوق شما آماده است. باسلوق آماده را در ظرف دلخواه بچینید و سرو کنید. نوش جان

همانطور که مشاهده کردید طرز تهیه باسلوق ژله ای بسیار آسان است و شما نیز به راحتی می‌توانید در خانه این باسلوق خوشمزه را تهیه کنید. از اینکه همراه ما بودید کمال تشکر را داریم

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%82-%DA%98%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C/