افراد زیادی هستند که همیشه راه‌های مختلف را برای داشتن بدنی سالم امتحان می‌کنند و دوست دارند که همیشه بهترین مواد را مصرف کنند تا همیشه سالم و سلامت باشند. قهوه‌ی سبز یکی از موادی است که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. با ما همراه باشید تا در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها فواید قهوه سبز را باهم بخوانیم و بدانیم که این قهوه چه فوایدی برای بدن دارد. با ما همراه شوید.

فواید قهوه سبز برای سلامت و تندرستی

فواید قهوه سبز

قهوه‌ی سبز برای بدن بسیار مفید و فواید بسیار زیادی دارد. فواید قهوه سبز عبارت است از:

کاهش وزن با قهوه سبز:

قهوه‎ی سبز بکی از نوشیدنی‎های مناسب برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون ضرر است. با انجام تحقیقات زیادی که روی قهوه‌ی سبز انجام شد ثابت شده که مقدار بالای کلوروژینیک اسید در قهوه سبز به کم شدن چربی بدن توسط افزایش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. این تحقیقات نشان دادند که کلوروژنیک اسید موجود در قهوه سبز ۴۵ درصد به کاهش جذب چربی‌ای که در غذای مصرفی وجود دارد و تحریک متابولیسم کمک می‌کند.

قهوه سبز برای تعادل قند خون :

قهوه سبز برای تعادل قند خون

نوشیدن قهوه‎‌ی سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان اصلی در عصاره‌ی خود یعنی اسید کلوروژتیک که در اثر آزاد شدن آنزیم g۶p به وجود می‌آید به طور محسوسی به تعادل قند خون را برقرار می‌کنند و نقش اساسی در تعادل قند خود دارد. در نتیجه این نوشیدنی برای افرادی که دیابتی هستند بسیار مفید است.

همچنین افراد دیابتی‌ می‌توانند از کاهش وزن‌شان که با استفاده از قهوه سبز به وجود می‌آید فواید زیادی ببرند.

کند شدن روند پیری :

فواید قهوه سبز

یکی از مهم‌ترین فواید قهوه سبز کند کردن روند پیزی می‌باشد. اسید کلوروژنیک که ترکیب اصلی قهوه سبز است و یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی است با رادیکال‌هایی که در خون آزاد می‌کند این رادیکال‌ها در خون می‌جنگند و به این ترتیب روند پیری در بدن فرد کاهش می‌یابد. پس اگر شما از افرادی هستید که دوست دارید دیرتر پیر شوید حتما از قهوه‌ی سبز استفاده کنید.

سفت شدن ماهیچه‌ها از دیگر فواید قهوه سبز

green-1

سفت شدن ماهیچه‌ها از دیگر فواید قهوه سبز است. یکی از دلایلی که برای محققان خیلی جالب است خاصیت سفت کردن ماهیچه‎های بدن در افرادی است که قوه‌ی سبز مصرف می‌کنند به طوری که بدن افراد با مصرف قهوه‌ی سبز جریان خون را افزایش می‌دهد و این افزایش جریان خون باعث سفت شدن ماهیچه‌ها در بدن می‌شود.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است قهوه‌ی سبز از جمله موادی است که همیشه سر قول خود ایستاده و تنها ماده‌ای است که در بدن تمام افراد پاسخگو بوده و باعث کاهش وزن شده است به طوری که در یک تحقیق که اخیرا در روزنامه تایمز ایالات‌متحده به چاپ رسید، داوطلبانی که قهوه سبز را مصرف می‌کردند به مدت ۱۲ هفته مورد بررسی قرار گرفتند. آن‌ها به طور میانگین ۵/۸ کیلوگرم وزن کم کردند که این مقدار ۱۶ درصد از کل چربی بدن‌شان و ۵/۱۰ درصد از کل وزن‌شان بود.

فواید قهوه سبز به پایان رسید امیدواریم با مصرف این قهوه بسیار مفید برای بدن بتوانید همیشه سالم و تندرست بمانید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B2/