فصل پاییز زیبا است و زیبایی‌های بسیاری دارد و در این فصل زیبا خوراکی‌های خوشمزه‌ی فراوانی وجود دارد که فصل‌های دیگر این خوشمزگی‌ها را ندارند. یکی از خوشمزگی‌های فصل پاییز زرشک تازه است که می‌توان با این زرشک تازه مربا زرشک خوشمزه‌ای تهیه کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه مربای زرشک را به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه مجله صورتی‌ها باشید.

آموزش تهیه مربای زرشک

طرز تهیه مربای زرشک

مواد لازم برای تهیه مربای زرشک:

زرشک: ١ کیلو

شکر: ۱ کیلو و ۲۰۰ گرم

وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه مربای زرشک:

۱- برای تهیه مربای زرشک ابتدا زرشک‌هایتان را دون کنید و حدودا یک ساعت داخل آب سرد بریزید.

۲- بعد از گذشت یک ساعت زرشک‌ها را داخل آب‌کش بریزید تا آب زرشک‌ها آب‌کش شود.

۳- سپس یک قابلمه متناسب انتخاب کنید و زرشک‌ها را داخل قابلمه بریزید و لابه‌لای زرشک‌ها شکر بپاشید و چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید.

۴- بعد از چند ساعت قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید شکر کاملا آب شود. وقتی شکر آب شد مخلوط را با استفاده از آب‎کش زرشک و شربت را از هم جدا کنید.

۵- بعد از جدا کردن زرشک و شربت، شربت را روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. دقت کنید که نباید در قابلمه را بگذارید تا مربا تیره رنگ نشود.

۶- بعد از غلیظ شدن شربت مربا زرشک‌ها را داخل شربت غلیظ شده بریزید و یک ربعی اجازه دهید تا شربت بجوشد.

۷- در حین جوشیدن مربا وانیل را نیز به مربای زرشک اضافه کنید.

نکته مهم در طرز تهیه مربای زرشک : این مربا نیازی به آب ندارد ولی اگر می‌خواهید رقیق‌تر شود می‌توانید حدود ۳ لیوان آب به مربا اضافه کنید.

طرز تهیه مربای زرشک به پایان رسید. امیدواریم با تهیه این مربای بسیار خوشمزه سفره‌ای رنگین‌تر داشته باشید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. ممنون از همراهی شما کاربران عزیز

لینک منبع: 

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%B1%D8%B4%DA%A9/