مجموعه‌ای از سخنان الهی قمشه ای

برخی افراد در طول زندگی خود سخنان گران‌بهایی می‌گویند که جا دارد این سخنان را در ذهن خود ثبت کنیم و به نسل‌های آینده نیز این جملات ارزشمند و گران‌بها را انتقال دهیم. یکی از این افراد که سخنان بسیار باارزشی دارد دکتر حسین الهی قمشه‌ ای است که در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها برخی از سخنان الهی قمشه ای را که بسیار با ارزش هستند آماده کرده‌ایم که امیدواریم از خواندن این جملات تاثیرات مثبتی از زندگی کسب کنید.

سخنان الهی قمشه ای



سخنان الهی قمشه ای

– سال‌ها گذشت تا من فهمیدم آدم‌ها احتیاج دارن سفر برن. احتیاج دارن از زندگی لذت ببرن و لذت بردن برای آدم‌ها متفاوت معنی می‌شه… یکی از هیات امام حسین لذت می‌بره یکی از مهمونی رفتن. یکی تو سفر مکه اقناع می‌شه یکی تو سفر تایلند. اینا همشون برای من آدم‌های محترمی هستن. سال‌ها گذشت تا من فهمیدم نباید به دلخوشی‌های آدم‌ها گیر بدهم چون آدم‌ها با همین دلخوشی‌ها سختی‌های زندگی رو تحمل می‌کنن. لطفا به دلخوشی دیگران گیر ندهید!

– خیلی خوب است که انسان زیبایی‌ها و خوبی‌ها را ستایش کند و خوبی‌های مردم را بیان کند آن وقت اگر این ستایش برای خود حق باشد برمی‌گردد به حق ولی اگر این ستایش را برای این کرد که به یک چیز دنی و حقیری برسد آن وقت این ستایش مانع می‌شود بین انسان و حق و نشانه دل‌بستگی به این دنیا است.

– دوست داشتن را باید دید از چه نوع دوست داشتنی است! آیا مانند شیر است که آهو دوست دارد و گربه که موش دوست دارد! باید دید وقتی کسی می‌گوید دوستت دارم آیا معنی‌اش این است که می‌خواهد ما را خرج خودش کند و ما را بخورد و ما را به مصرف خودش برساند یا دوستت دارم به این معنی است که تو دوست من هستی و خاطرت پیش من عزیز است و اگر کاری داشتی برایت انجام می‌دهم اگر بیمار شدی تا صبح برای تو بیدار می‌مانم.

– انسان‌ها معمولا ما را تشویق می‌کنند که به بهای از دست دادن کنجکاوی، احتیاط را برگزینیم و به قیمت از دست دادن ماجراجویی، به امنیت متوسل شویم، از مجهولات بپرهیزیم و پا به وادی ناشناخته‌ها نگذاریم. ولی به این حقیقت توجه کنیم که زندگی که در آن لذت کشف کردن نباشد، حتما طعمی امتحان شده دارد و تکراری است… بروید و عالم‌های ناشناخته را در وادی علم، هنر و موسیقی کشف کنید و لذت ببرید.

سخنان کوتاه از الهی قمشه ای

سخنان الهی قمشه ای

– چرا روی کیک تولد شمع روشن می‌کنند؟ عالم خلقت اگه تجزیه شود به چهار عنصر می‌رسیم: آب… آتش… باد… خاک… و در دل این چهار عنصر شعور الهی وجود دارد.. اگه موقع دعا کردن جایی باشیم که این چهار عنصر وجود داشته باشند استجابت دعا به شدت اتفاق می‌افتد.. شمعی که می‌سوزد این چهار عنصر رو با
هم دارد: موم شمع: خاک، شعله شمع: آتش، دود شعله: باد، موم ذوب شده: آب، وقتی موقع دعا کردن به شمع در حال سوختن نگاه می‌کنید به شعور الهی متصل‌تر می‌شوید… و دعا به راحتی به عالم بالا می‌رود و به استجابت می‌رسد اگه با قوانین خیر هماهنگ باشد… راز شمع این است، برای همین در محراب‌ها و مکان‌های مقدس برای دعا کردن شمع روشن می‌کنند و روی کیک تولد شمع می‌گذارند و لحظه‌ی فوت کردنش می‌گویند آرزو کنید..!

– اگر می‌گویند ذکر کنید، منظور این نیست که یک تسبیح دست‌مون بگیریم و بگوییم: یا الله، یا رحمان، یا رحیم و… اسم ببریم!  این‌ها ذکر نیست. ذکر این است که او در کل زندگی ما حضور داشته باشه. اگر یک اسم خدا جمیل است، پس باید در معماری‌مان باشد، توی رفتارهای‌مان باشد، تو لباس‌مون باشد تو ظاهر و باطنمون باید باشد، تو صحبت کردن‌مون باید باشد. کو جمیل!؟ که تو می‌گویی من ذاکرم! هر کس ذاکر نباشد به اسماء الله زندگیش سخت می‌شود، معیشتش تنگ می‌شود.

– ﻓﯿﻠﻢ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻭ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺟﻠﻮﯼ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ، ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﯼ ﻫﻤﻪ ﭘﺨﺶ ﮐﻨﻨﺪ؟ ﺑﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ چه‌طور ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﻡ، ﺑﺎ همسرم ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻡ؟ ﺍﮔﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺴﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺘﯽ! ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﺍ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻋﻤﺎﻟﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺳﺮﺕ ﺑﮕﺬﺍﺭﯼ ﻭ ﺑﺮﻭﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭ، ﺩﻭﺭﯼ ﺑﺰﻧﯽ ﻭ ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ ﻧﺸﻮﯼ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺻﻼﺡ ﮐﻨﯿﻢ… ﻣﻐﻔﺮﺗﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺖ؟

– آدم فقط وقتی گول می‌خورد که صاف نیست و گرنه نمی‌شود که انسان فرق دروغ با راست را نفهمد چون دروغ خیلی طعم و بو و مزه‌اش با راست فرق می‌کند. بوی کبر و بوی حرص و بوی آز در سخن گفتن بیاید چون پیاز، آن چنان که اگر شامه ظاهری ما سالم باشد بوی پیاز را می‌توانیم تشخیص دهیم اگر شامه باطنی ما هم سالم باشد می‌توانیم تشخیص دهیم و می‌توانیم اطلاعات را بگیریم

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C-%D9%82%D9%85%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C/