با فرا رسیدن روز دانشجو افرادی زیادی به دنبال شعر زیبا برای روز دانشجو می‌گردند تا این روز فرخنده را به دانشجویان تبریک بگویند و آن‌ها را از این تبریک شاد کنند. به همین منظور در این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیزشعر روز دانشجو را برای تبریک روز دانشجو آماده کرده‌ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

شعر روز دانشجو

شعر دانشجو

صفایی ندارد ارسطو شدن

خوشا پر کشیدن پرستو شدن

تو که پر نداری پرستو شوی

بنشین درس بخون تا ارسطو شوی

روز دانشجو بر ارسطوهای آینده ایران مبارک!

♥♥ شعر روز دانشجو ♥♥

ترم دل است و عشق پیدا است

قصد و نیت ساختن فردا است

دانشجوی وطن آریایی

بتازیم و بسازیم که خدا با ماست…

♥♥♥

در کوچه درس رهگذاریم هنوز

وین راه دراز می‌سپاریم هنوز

از اول ثبت نام سال‌ها می‌گذرد

ما واحد پاس نکرده داریم هنوز!

روز دانشجو مبارک

♥♥ شعر روز دانشجو ♥♥

دست از طلب ندارم تا کام من برآید

یا تن رسد به مدرک یا جان زتن درآید

روز دانشجو مبارک !

♥♥♥

تبریک روز دانشجو با شعر روز دانشجو

شعر دانشجو

بی‌همگان بسر شود، بی تو بسر نمی‌شود

این شب امتحان من چرا سحر نمی‌شود؟!

مولوی او که سر زده، دوش به خوابم آمده

گفت که با یکی دو شب، درس به سر نمی‌شود!

استرس است و امتحان، پیر شده ست این جوان

دوره آخرالزمان، درس ثمر نمی‌شود!

مثل زمان مدرسه، وضعیت افتضاح و سه

به زور جبر و هندسه، گاو بشر نمی‌شود!

مهلت ترمیم گذشت، کشتی ما به گل نشست

خواستم‌ش حذف کنم، وای دگر نمی‌شود!

هر چه بگی برای او، خشم و غصب سزای او

چون که به محضر پدر، عذر پسر نمی‌شود

رفته زبنده آبرو، لیک ندانم از چه رو

این شب امتحان من،دست بسر نمی‌شود؟

توپ شدم شوت شدم، شاعر مشروط شدم

خنده کنی یا نکنی، باز سحر نمی‌شود!

♥♥ شعر روز دانشجو ♥♥

بر در دانشکده‌ای رفتم دوش

دیدم دوهزار لیسانسه‌ی کوزه به دوش

هر یک به زبان حال با من گفتند

این کوزه بگیر و مدرکت بنداز توش!

♥♥♥

ترم زندگی‌تون بی‌مشروطی

لحظه‌هاتون همیشه پاس

سایه حذف از زندگی‌تون به دور

معدل شادی‌تون ۲۰ باد

روز شما ، روز دانشجو مبارک

♥♥ شعر روز دانشجو ♥♥

شمع شدی،

شعله شدی، سوختی

خاک تو سرت هیچی نیاموختی!

روزت مبارک…

♥♥♥

شعر دانشجو

روز دانشجو را به تو تبریک نمی‌گویم

تو را به این روز تبریک می‌گویم

که این روز بی تو،

 بی حس “ آرمان خواهی”

و “ ایمانت به حق طلبی ”

وجودی بی‌معنا است…

♥♥♥

همه با هم یک صدا بخونیم

ﺗﺎب ﺗﺎب ﻋﺒﺎﺳﯽ، اﺳﺘﺎد ﻣﻨﻮ ﻧﻨﺪازی!

روز دانشجو مبارک

♥♥ شعر روز دانشجو ♥♥

 قربان دیدگانت استاد جان دل آرا

جانا محبتی کن این بنده‌ی خدا را

من مخلص تو هستم اصلا فدای کفشت

با نمره‌ای بخندان این قوم بینوا را

لطفی نما و بر ما اندک عنایتی کن

باور نما نگویم با غیر، این ماجرا را

استاد جان کرم کن بر ما مگیر مشکل

این نوت را که گفتی سردرد کرد ما را

چند اسم خارجی را با چند شکل و درهم

تحویل ما تو دادی آخر چه سود ما را؟

هر وقت دیدمت من، جسمم به لرزه افتاد

گویی که موش بیند، آن گربه‌ی جفا را

یک سال با تو بودم رقصیده‌ام به سازت

فیصدی‌ها پایین است یک رحم کن به ماها!

با فیصدی پایین کار پیدا کردن است مشکل

آن وقت مجبور می‌شیم که فوش بدم شما را

شعر دانشجو به پایان رسید امیدواریم این شعرهای زیبا مورد پسند شما قرار گرفته باشد و برای تبریک روز دانشجو از شعر دانشجو استفاده کنید. پیشاپیش روز دانشجو را به دانشجویان عزیز تبریک می‌گوییم.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%B4%D8%B9%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88/