آموزش طرز تهیه کنجد عسلی

برخی افراد دوست دارند همیشه همراه خود شیرینی داشته باشند و برخی نیز به دلیل بعضی بیماری‌ها مجبورند همیشه شکلات و مواد شیرینی همراه خود داشته باشند. در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی برای شما کاربران عزیز طرز تهیه کنجد عسلی را آماده کرده‌ایم تا اگر شما هم از این دسته افراد هستید به جای استفاده از مواد شیرینی شمیایی و شکلات‌های کارخانه‌ای که علاوه بر نداشتن فایده مضر نیز هستند از این شیرینی خانگی پرخاصیت استفاده کنید. همراه ما باشید.

طرز تهیه کنجد عسلی



مواد لازم برای تهیه کنجد عسلی:

شکر: سه قاشق غذاخوری

عسل: سه قاشق غذاخوری

کنجد: یک پیمانه

خلال پسته: دو قاشق غذاخوری

کره یا روغن مایع برای چرب کردن قالب

طرز تهیه کنجد عسلی:

۱- برای تهیه کنجد عسلی ابتدا باید کنجد را کمی تفت دهید و یا سرخش کنید که به دو روش می‌توانید این کار را انجام دهید روش اول به این صورت است که کنجدها را داخل سینی فر بریزید و داخل فر قرار دهید تا کنجدها کمی سرخ شوند و روش دوم کنجدها را داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی بو داده شوند.

نکته: دقت کنید که رنگ کنجدها فقط کمی طلایی شود و زیاد رنگ کنجد تغییر نکند.

۲- در این مرحله نیز خلال پسته را هم با یکی از دو روش گفته شده کمی تفت دهید تا کمی سرخ و بو داده شود.

۳- بعد از بو داده شدن کنجد و پسته‌ها یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و شکر و عسل را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا زمانی که شکر کاملا آب شود. سپس اجازه دهید به مدت تقریبا ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا وقتی که مخلوط شکر و عسل بجوشند و حباب بزنند.

۴- وقتی مخلوط شکر و عسل تقریبا به حالت جوش امد کنجد را اضافه کنید و با استفاده از قاشق خوب هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

۵- سپس خلال پسته را نیز به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۶- قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و کاغذ روغنی بیاندازید و سپس مواد را به شکل دلخواه داخل قالب بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. اگر قالب بزرگ برای این کار انتخاب کردید قبل از خنک شدن با یک چاقوی تیز کنجد عسلی را برش دهید. و سپس اجازه دهید تا خنک شوند.

۷- کنجد عسلی شما آماده سرو است نوش جان.

نکته مهم در طرز تهیه کنجد عسلی: برای تهیه کنجد عسلی می‌توانید از خلال پسته استفاده نکنید و یا می‌توانید از خلال‌های دیگر مثل بادام و یا فندق نیز استفاده کنید.

طرز تهیه کنجد عسلی به پایان رسید امیدواریم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد و این کنجد عسلی را در خانه تهیه کنید و نوش جان کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. ممنون از همراهی شما

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%D8%AC%D8%AF-%D8%B9%D8%B3%D9%84%DB%8C/