در این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها مطلبی را در مورد فواید قهوه تلخ آماده کرده‌ایم تا با خواندن این مطلب به جای برخی داروها از قهوه تلخ استفاده کنید که هیچ اثر شیمیایی برای بدن ندارد و می‌تواند بسیار مفید باشد. همراه ما باشید.

فواید قهوه تلخ

فواید قهوه تلخ

آیا نوشیدن قهوه برای بدن مفید است و یا مضر؟ برخی افراد عادت دارند تا همیشه روزی چند لیوان قهوه بنوشند و یا اصلا قهوه دوست ندارند و از خوردن قهوه دوری می‌کنند.اما باید بگوییم که قهوه برای بدن بسیار مفید است به شرطی که با اضافه کردن شکر زیاد خواص قهوه را از بین نبرید. با ما همراه باشید و برخی از فواید قهوه تلخ را مطالعه کنید.

 قهوه تلخ درمان سردرد:

 قهوه تلخ درمان سردرد

یکی از فواید نوشیدن قهوه درمان سردرد است که محققیان بعد از سال‌ها تحقیق به این نتیجه رسیدن که قهوه به دلیل داشتن کافئین در مواد تشکیل‌دهنده‌ی خود بسیار سریع‌تر از مسکن باعث تسکین سردرد می‌شود. که گروهی از پژوهشگران آمریکایی با بررسی گروه‌هایی از مردم که اعضای آن‌ها حداقل روزی ۳ بار دچار سردرد می‌شدند با مصرف قهوه در زمان سردرد نیم ساعت زودتر از مسکن باعث تسکین سردرد آن‌ها می‌شد. البته شکلات نیز همین خاصیت را دارا می‌باشد.

با نوشیدن قهوه دچار آلزایمر نشوید:

با نوشیدن قهوه دچار آلزایمر نشوید

تحقیقات نشان داده است افرادی که در روز دو فنجان قهوه تلخ می‌نوشند پس از سن ۶۵ سالگی توانایی یادآوری مطالب و فعالیت‌های روزانه را دارند و نسبت به افراد دیگر که قهوه مصرف نکرده‌اند حافظه‌ی قوی‌تری دارند. چون قهوه سرار از کافئین است و سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند که این امر باعث تقویت هوشیاری ذهن و افزایش دقت در افراد می‌شود.

قهوه تلخ دشمن افسردگی:

یکی دیگر از فواید بسیار مهم قهوه این است که ضد افسردگی است و شما با خوردن دو فنجان قهوه در روز نشاط می‌یابید و از افسردگی دوری خواهید کرد.

داشتن کبد سالم:

فواید قهوه تلخ

اگر می‌خواهید کبد سالمی داشته باشید قهوه بنوشید چون با نوشیدن قهوه باعث شستشوی کلیه و کبد می‌شوید و قهوه باعث دفع آب بدن می‎شود و به دفع رسوبات کلیه کمک می‌کند. ولی به این نکته توجه کنید که همراه با قهوه آب زیادی بنوشید تا بدن‌تان دچار کم آبی نشود.

فواید قهوه تلخ، افزایش چربی‌سوزی:

فواید قهوه تلخ، افزایش چربی‌سوزی

قهوه متابولیسم بدن و درنتیجه چربی سوزی را بالا می‌برد. نوشیدن قهوه به‌ ویژه قبل از فعالیت بدنی، سبب می‌شود بدن به‌ جای مصرف انرژی به حالت چربی سوزی برسد. پس اگر دوست دارید چربی‌های اضافی بدن‌تان از بین برود روزی دو فنجان قهوه بنوشید.

افزایش طول عمر یکی دیگر از فواید قهوه تلخ :

فواید قهوه تلخ

افزایش طول عمر نیز از دیگر فواید قهوه تلخ می‌باشد. یکی از نکات مهم دیگر از فواید نوشیدن قهوه افزایش طول عمر است چون این نوشیدنی برای بدن بسیار مفید است و باعث طول عمر در افرادی می‌شود که روزانه قهوه می‌نوشند.

جلوگیری از دیابت:

فواید قهوه تلخ

افرادی که خطر ابتدا به دیابت دارند و می‌دانند که این بیماری در خانواده‌شان است و می‌تواند به مرور زمان به او نیز انتقال یابد برای جلوگیری از ابتلا به دیابت بهتر است روزی دو فنجان قهوه بنوشد تا خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. پی یکی از مهم‌ترین فواید قهوه تلخ پیشگیری و درمان دیابت می‌باشد.

مبارزه با سرطان:

فواید قهوه تلخ

یکی دیگر از فواید قهوه تلخ ضد سرطان بودن است به خصوص سرطان پوست. با نوشیدن روزانه قهوه ابتلا به سرطان را در خود کاهش دهید و قدر سلامتی خود را بدانید. و افرادی که دچار سرطان نیز هستند این نوشیدنی می‌تواند برای مبارزه با سرطان به شما کمک کند.

بازیابی عضلات:

یکی از فواید قهوه افزایش دادن پایداری و استقامت بدن است که این امر باعث می‌شود که افرادی که عضلات آسیب دیده‌ای دارند با نوشیدن قهوه عضلاتشان را بازیابی کنند و برای رسیدن به نتیجه دل‌خواه از قهوه کمک بگیرند.

نکته مهم که باید در هنگام خرید قهوه به آن دقت کنید:

تلخ‌تر بودن قهوه یا داشتن فوم زیاد نشانه کیفیت نیست کیفیت قهوه بسته به نوع قهوه, ارتفاع مزرعه نسبت به سطح دریا, رست قهوه، روش صحیح دم کردن قهوه و استاندارد بودن کشت در کشور تولید کننده می‌باشد.

فواید قهوه تلخ

فواید قهوه تلخ به پایان رسید امیدواریم با خواندن این مطلب و دانستن فواید این نوشیدنی روزی حداقل یک فنجان قهوه تلخ بنوشید. ممنون از همراهی شما

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AA%D9%84%D8%AE/