آموزش طرز تهیه دسر کادایف و کرم پاتیسیر

دسرها جایگاه‌های ویژه‌ای در سفره‌ها دارند و اکثر بانوان دوست دارند وقتی مهمانی به خانه‌شان می‌آید با دسرهای مختلف از آن‌ها پذیرایی کند. در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز طرز تهیه دسر کادایف و کرم پاتیسیر را که دسری بسیار خوشمزه و معروف ترک است را آموزش خواهیم داد. که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

طرز تهیه دسر کادایف



مواد لازم برای تهیه طرز تهیه دسر کادایف :

رشته کادایف: ۱۵۰ گرم

کره: ۵۰ گرم

شکر: ۱ قاشق سوپ‌خوری

گردوی خرد شده: ۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه و کرم پاتیسیر:

آرد: ۲ قاشق سوپ‌خوری

نشاسته ذرت: ۴ قاشق سوپ‌خوری

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

تخم‌مرغ: ۱ عدد

شیر: ۲.۵ لیوان

شکر: ۴ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه دسر کادایف

طرز تهیه دسر کادایف و کرم پاتیسیر:

۱- برای تهیه دسر کادایف ابتدا یک ماهیتابه بزرگ را که گنجایش کادایف‌ها را داشته باشد انتخاب کنید و سپس کره را در ماهیتابه ریخته و ذوب کنید.

۲- سپس رشته کادایف را با دست به اندازه‌های حدود ۲ سانت خرد کنید و سپی به همره یک قاشق شگر به کره ذوب شده بیافزایید. و دائم هم بزنید تا رشته‌ها به کره آغشته شود و سپس تفت بخورند و سرخ شوند.

۳- بعد از این‌که رنگ کادایف‌ها طلایی شد. کادایف‌ها را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا خنک شوند.

۴- بعد از تهیه کادایف‌ها آرد و نشاسته را باهم مخلوط کرده و سپس الک کنید تا سبک شوند و بعد در یک قابلمه مناسب بریزید.

۵- در این مرحله از طرز تهیه دسر کادایف بعد از ریختن آرد و نشاسته داخل قابلمه شیر را کم کم و تدریجا به آرد و نشاسته اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد خشک گلوله نشوند.

۶- بعد از اتمام اضافه کردن شیر، تخم‌مرغ را در کاسه‌ای شکسته و با چنگا هم بزنید و سپس به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

۷- بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ، شکر، پودر هل و خامه را هم به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم‌زن دستی خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

۸- بعد از مخلوط شدن کامل مواد، قابلمه را روی حرارت بگذارید و دائم هم بزنید تا مواد بپزند و غلیظ شوند و تقریبا به غلظت ماست برسند.

۹- ولی کرم پاتیسیر آماده شد کناری بگذارید تا خنک شود و به دمای محیط برسد.

نکته: هرازگاهی فرنی را هم بزنید تا رویه نبندد.

۱۰- در این مرحله یک ظرف پرکس یا یک قالب کمربندی انتخاب کنید و نیمی از رشته‌های سرخ شده را کف قالب مورد نظر بریزید و نیمی از گردوی خورد شده را روی رشته‌ها بپاشید.

۱۱- سپس فرنی را که به دمای محیط رسیده را روی گردو‌ها بریزید و دوباره روی فرنی گردو بپاشید و مابقی رشته‌های سرخ شده را روی کل فرنی ریخته و با قاشق کمی منسجم کنید.

۱۲- در این مرحله دسر کادایف شما آماده است. در ظرف را سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا فرنی کاملا خنک شود با مقداری خلال پسته دسر را تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه دسر کادایف و کرم پاتیسیر به پایان رسید امیدواریم با پخت این دسر لحظات شادی را در کنار خانواده بگذرانید.

لینک منبع: