چه رنگ‌هایی در لباس باهم ست می‌شوند ؟

چه رنگ هایی با هم ست می شوند

یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌های باسلیقه ست کردن رنگ لباس‌های مختلف در مراسمات مختلف است که همیشه دوست دارند با پوشیدن لباس زیبا و ست کردن فوق‌العاده لباس با اکسسوری‌های مختلف زیبایی خود را دو چندان کنند. در این ست کردن، ست کردن رنگ‌ها باهم یکی از مهمترین نکات است. در این مطلب از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها اصول ست کردن رنگ لباس را برای شما بیان می‌کنیم تا شما نیز بدانید چه رنگ هایی با هم ست می شوند. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید رنگ‌های زیبا را باهم ست کنید. با ما همراه باشید.

اصول ست کردن رنگ لباس

اصول ست کردن رنگ لباس

اصول ست کردن رنگ لباس نارنجی:

رنگ‌های هماهنگ با رنگ نارنجی رنگ‌های مشکی، نارنجی، قرمز، آبی و زرد هست که می‌توانید رنگ نارنجی را با این رنگ‌ها به آسانی ست کنید. ولی رنگ نارنجی یکی از رنگ‌های خطرناک در پوشش است چون به شدن توانایی این را دارد که ستی نامتوازن ایجاد کند. برای فرار از این اتفاق پیشنهاد می‌کنیم به جای نارنجی تند از سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر این رنگ استفاده کنید و آن را در کنار رنگ‌هایی چون قرمز و نارنجی به کار ببرید. قهوه‌ای رنگی است که از نارنجی به‌وجود آمده و به همین دلیل به‌خوبی با آن ترکیب می‌شود. رنگ مکمل نارنجی، آبی است.

ست کردن لباس‌ها با رنگ زرد:

ست کردن لباس‌ها با رنگ زرد

رنگ زرد به دلیل تند و آتشین بودن رنگ سختی برای ست کردن است ولی با رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، سبز، نارنجی و بنفش هماهنگی دارد. نکته‌ای که در ست کردن رنگ زرد باید در نظر یگیرید برای زیباتر ست کردن رنگ زرد بهتر است از سایه‌های ملایم‌تر این رنگ استفاده کنید و هیچ‌گاه از رنگ‌های زرد نئون و یا شب‌رنگ برای ست کردن رنگ زرد استفاده نکنید.

رنگ‌های مشابه رنگ زرد، رنگ نارنجی و سبز است و رنگ مکمل رنگ زرد، بنفش است ولی برای ست کردن این دو رنگ باهم دقت بسیار زیادی نیاز است مثلا باید دقت کنید که در بین این دو رنگ هیچ‌کدام درخشان‌تر و تندتر از دیگری نباشد چون از لحاظ بصری تاثیر نامطلوبی دارد.

اصول ست کردن رنگ لباس سبز:

اصول ست کردن رنگ لباس سبز

شما در ست کردن رنگ سبز باید به تناژ رنگ سبز دقت کنید مثلا اگر شما لباس سبز پررنگ دارید می‌توانید این رنگ را با رنگ قرمز که باهم تضاد خوبی دارند ست کنید و اگر لباسی به رنگ سبز روشن دارید رنگ بنفش بهترین ست برای لباس سبز روشن است. شما برای ست کردن لباس رنگ سبز از رنگ زرد نیز می‌توانید استفاده کنید چون ترکیبی جوان و شاد به وجود می‌آورد. رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای نیز با بیشتر سبزها مانند سبز پررنگ و یشمی هماهنگ می‌شوند و ترکیبی برازنده‌ ایجاد می‌کنند.

ست کردن رنگ آبى:

ست کردن رنگ آبى

رنگ آبی با سفید، مشکی، آبی، سبز، بنفش و نارنجی هماهنگ می‌شود. رنگ مکمل آبی، نارنجی است و قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم نارنجی را تشدید می‌کند. دقت کنید آبی را با زرد و قرمز ست نکنید، فقط در صورتی می‌توانید ست کنید که قرمزتان به بنفش و زردتان به سبز نزدیک باشد.

ست کردن با رنگ بنفش :

ست کردن با رنگ بنفش

رنگ بنفش با رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش، قرمز، آبی و زرد هماهنگی دارد و به زیبایی با این رنگ‌ها ست می‌شود. طیف‌های مختلفی مانند قرمز و آبی نیز با رنگ بنفش هماهنگی دارند برای ست کردن رنگ بنفش از سایه‌های تیره و روشن این رنگ‌ها می‌توانید استفاده کنید.

مکمل رنگ زرد رنگ بنفش است ولی باید درجه درخشندگی آن‌ها یکسان باشد پس بهتر است رنگ‌های ملایم را باهم و رنگ‌های تند را نیز باهم ست کنید.

با برخی از اصول ست کردن رنگ لباس زنانه و دخترانه آشنا شدید حال می‌توانید از این اصول استفاده کنید و لباس‌های خود را ست کرده و بپوشید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3/