با مزایای یوگای خنده بیشتر آشنا شوید!

افراد زیادی هستند که دوست دارند همیشه شاد باشند ولی نمی‌توانند و فکر می‌کنند که این توانایی را ندارند. یوگای خنده یک ورزش برای خندیدن است، این ورزش به افراد یاد می‌دهد که چگونه در جمع‌های مختلف بخندند و شاد باشند و این شاد بودن برای بدن بسیار مفید است. در این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز مزایای یوگای خنده را آماده کرده‌ایم که امیدواریم با خواندن این مطلب شما نیز به تمرین کنندگان یوگای خنده بپیوندید.

با مزایای یوگای خنده بیشتر آشنا شوید

مزایای یوگای خنده

مزایای یوگای خنده

در سال ۱۹۹۵ شخصی به نام دکتر مادان کاتارینا که یک پزشک هندی ساکن بمبئی بود تصمیمی گرفت و هدفی برای خود تعیین کرد این هدف چنین بود که او می‌خواست به خود و دیگران کمک کند تا خنده را از قید و بند دلیل و برهان رها کند و استرس‌ها و فشارهای زندگی پرشتاب امروزی را با کمک خنده از جسم و روان و ذهن خویش بیرون کنند. با این فکر دکتر مادان کاتارینا باشگاه خنده‌ای ابداع کرد که محل ایده‌آلی ایست که مردم فرصت خوشی و شادی کردن در میان جمع را دارند. او یوگای خنده را ابداع کرد و باعث شد مردم زیادی با این روش بخندند و شاد باشند. در ادامه مزایای یوگای خنده را بخوانید. با ما همراه باشید.

یوگای خنده دشمن افسردگی

یوگا خنده

وقتی شخصی می‌خندد و شاد است بدن به طور خودکار ترشح هورمون‌هایی به نام اندروفین و آنکفالین را افزایش می‌دهد. این دو هورمون که در واقع هورمون‌های سرخوش کننده هستند وقتی در بدن افزایش می‌یابند حالتی به فرد دست می‌دهد که به آن حالت سرمستی و سرخوشی می‌گویند. این حالت دقیقا برعکس و متضاد حالت افسردگی و خلق پایین است. پس بخندید تا از افسردگی در امان باشید.

با یوگای خنده دستگاه گوارش خود را ماساژ دهید:

نکته‌ی بسیار مهم و جالبی که یوگای خنده دارد این است که تمرین یوگای خنده نوعی ماساژ گرفتن است که با انجام یوگای خنده و ماساژ گرفتن اعضای بدن خون افزایش می‌یابد و باعث تامین خون مورد نیاز بدن می‌شود و اندام‌های داخلی بدن را نیز این خون ماساژ می‌دهد. و این ماساژ دادن از این لحاظ جالب است شما هیچ‌گاه نمی‌توانید اعضای داخلی بدن مثل دستگاه گوارش خود را ماساژ دهید ولی با انجام یوگای خنده این امکان برای شما فراهم خواهد شد.

کاهش اضطراب با یوگای خنده

کاهش اضطراب با یوگای خنده

اگر شما فردی مضطرب و نگران هستید و همیشه در کارهای‌تان دچار استرس می‌شوید باید این را بدانید که یوگای خنده برای شما بسیار مفید است و خنده باعث کاهش غلظت هورمون‌هایی مانند کورتیزول که یک هورمون استرس‌زا است می‌شود. فقط باید به خندیدن اعتماد کنید و بدانید که با خنده حتما استرس‌تان کم می‌شود و تمرین کنید تا هر چه می‌توانید بخندید.

یوگای خنده کم‌رویی شما را برطرف می‌کند:

اگر شما فردی خجالتی  با اعتماد به نفس کم هستید می‌توانید به یوگای خنده اعتماد کنید چون یکی دیگر از مزایای یوگای خنده برطرف کردن یاس و ناامیدی و خجالتی بودن و یا در کل مشکلات رفتاری است. افرادی که خجالتی هستند نمی‌توانند در کلاس‌های یوگای خنده به خوبی بخندد و برای آن‌ها این کار خیلی دشوار است ولی به مرور زمان وقتی می‌بینند که همه این کار را بدون مشکل انجام می‌دهند خندیدن برای‌شان بسیار راحت‌تر خواهد بود. به خصوص وقتی در محیطی قرار بگیریم که چند نفر در حال خندیدن هستند، این موضوع روی رفتار ما تاثیر گذاشته و منجر به خندیدن ما هم می‌شود. پس یکی دیگر از مزایای یوگای خنده افزایش اعتماد به نفش می‌باشد.

با یوگای خنده عضلات صورت خود را تقویت کنید:

تقویت عضلات با یوگا

یوگای خنده با تمریناتی که برای خنده به شما آموزش می‌دهد باعث می‌شود که تمریناتی روی عضلات صورت از جمله حنجره و فک انجام دهید تا خوب خندیدن را یاد بگیرید. از طرفی دیگر با تمرینات خنده پوست صورت شما جوان و پر طراوت خواهد ماند.

مزایای یوگای خنده نیز به پایان رسید امیدواریم شما نیز از افرادی باشید که همیشه می‌خندند و در هر شرایطی شاد هستند.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF/