آموزش طرز تهیه کیک سیب و دارچین

یکی از مهمترین نکات تفذیه کودکان که باید به آن اهمیت بسیاری داد تغذیه کودکان در بیرون از خانه مثلا در مدرسه است چون کودکان افراد حساسی هستند و چون در زمان رشد قرار دارند باید در همه جا حتی بیرون از خانه تغذیه مناسبی داشته باشند. شما می‌تواند برای زمان بیرون از خانه فرزندتان کیک‌های متفاوتی تهیه کنید و از سلامت فرزندان خود مطمئن شوید. در این مطلب ازمجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها برای شما کاربران عزیز طرز تهیه کیک سیب و دارچین را آماده کرده‌ایم. این کیک، کیکی بسیار خوشمزه و سرشار از ویتامین است. با ما همراه باشید.

آموزش طرز تهیه کیک سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین:

آرد: دو لیوان

روغن: نصف لیوان

شکر: یک لیوان

تخم‌مرغ: سه عدد

شیر: یک سوم لیوان

ماست: یک سوم لیوان

بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

جوش شیرین: یک سوم قاشق مرباخوری

وانیل: یک قاشق مرباخوری

سیب: چهار عدد

دارچین: به مقدار لازم

طرز تهیه کیک سیب و دارچین:

۱- برای تهیه کیک سیب و دارچین در ابتدا سیب‌ها را داخل ظرفی بریزید و خوب بشویید و سپس خشک کرده و پوست سیب‌ها را بگیرید و سپس سیب‌ها را به صورت نازک برش دهید.

۲- سپس فر را روشن کنید تا در زمانی که شما مشغول درست کردن کیک هستید فرتان گرم شود.

۳- قالبی که قرار است کیک‌تان را داخل آن بپزید آماده کنید و داخل قالب کاغذ روغنی بیاندازید و سپس کاغذ رونی را چرب کرده و کمی قالب را آردی کنید تا کیک به کاغذ روغنی نچسبد.

۴- در این مرحله از تهیه کیک سیب و دارچین آرد، بکینگ‌پودر و جوش شیرین را باهم مخلوط کرده و حدود سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

۵- سپس در یک کاسه‌ی بزرگ شکر و روغن را باهم مخلوط کنید و خوب هم‌ بزنید به طوری که رنگ شکر و روغن کمی عوض شود.

۶- بعد از مخلوط شدن کامل شکر و روغن، در ادامه طرز تهیه کیک سیب و دارچین ، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بشکنید و به مخلوط اضافه کنید و خوب هم‌بزنید.

۷- بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ به مخلوط نوبت اضافه کردن وانیل است. وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس شیر و ماست را نیز به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۸- بعد از مخلوط کردن شیر و ماست نوبت اضافه کردن مخلوز آرد است. آرد را قاشق قاشق به مواد اضافه کنید و آرام هم بزنید.

۹- بعد از حاضر شدن مواد کیک، کف قالب‌تان را که چرب کرده‎اید با سیب‌های برش داده پر کنید و سپس روی سیب‌ها دارچین الک کنید.

۱۰- سپس نصف مایع کیک را که آماده کرده‌اید روی سیب‌ها بریزید و با استفاده از کاردک روی مایع را صاف کنید.

۱۱- در این مرحله از طرز تهیه کیک سیب و دارچین دوباره یک لایه سیب روی مواد بچینید و سپی روی سیب‌ها دارچین لک کنید و سپی مواد کیک باقی‌مانده را روی سیب‌ها بریزید.

۱۲- مایع کیک شما آماده است. مایع کیک را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه بپزید.

۱۳- بعد از ۵۰ دقیقه کیک شما آماده سرو است. نوش جان

طرز تهیه کیک سیب و دارچین نیز به پایان رسید امیدواریم با تهیه این کیک خوشمزه یک روز عالی در کنار خانواده داشته باشید. ممنون از همراهی شما عزیزان

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86/