دوست خوب کیست ؟ یا در مقابل، دوستان صوری و غیرواقعی چه کسانی هستند؟ قطعاً یکی از ویژه‌ترین جنبه‌های زندگی هر فرد رابطه‌های دوست است. ولی دوست هم مانند خیلی از مسائل زندگی، خوب و بد داشته و ضروریست در رابطه‌هایمان دوستان خوب را از دوستان صوری تشخیص دهیم. البته این کار نیاز به مهارت شناخت افراد داشته و کار زیاد آسانی نیست. تفاوت دوست واقعی و خوب، با دوست صوری بقدری زیاد و قابل توجه است که حتی گاهاً در زندگی فرد تاثیرات بسزایی می‌گذارد. یک دوست خوب و واقعی، آدم را دلگرم به یک پشتوانه‌ای می‌کند که در مواقع خوشی، ناراحتی و زمان‌هایی که احتیاج به کمک دارد، از راه خواهد رسید. اما در آنسوی میدان، دوستان بدی وجود دارند که در عمل هیچ فایده‌ای ندارند که هیچ، بلکه ممکن است روزگارتان را سیاه سازند…

با مقاله کاربردی “دوست خوب کیست” در مجله صورتی‌ها، همراه باشید تا راه‌های تشخیص دوست خوب را از دوست بد و صوری مطالعه کنیم…

دوست خوب کیست

دوست خوب کیست

همیشه در هر کاری شما را حمایت می‌کند:

دوست واقعی شما فردی است که اگر تصمیمی درست می‌گیرید و قصد انجامش را دارید شما را تشویق کرده و همواره به شما یاری برساند. این تصمیم می‌تواند یک تصمیم کوچک مثل یادگیری موسیقی بوده و یا یک تصمیم بزرگ مثل ازدواج کردن باشد. دوست واقعی همیشه و در هر لحظه کنار شما خواهد بود.

همچنین در مواقعی که بنابه هر دلیلی تشخیص بدهد که تصمیمتان دارای عواقب بدی خواهد بود، حتماً شما را از آن مطلع ساخته و در بهبودش کمک‌تان می‌کند.

تشخیص دوست واقعی و خوب

تشخیص دوست واقعی و خوب

هر رفتار عجیبی که دارید دوست دارد

همه‌ی افراد دوست دارند برخی مواقع کارهای عجیبی انجام دهند و این به روحیه‌ی فرد در آن لحظه بستگی دارد. دوست واقعی کسی است که در انجام این کارهای عجیب همراه شما باشد و او نیز از این رفتار خوشش بیاید؛ حتی اگر مورد پسندش نباشد باز شما را تنها نخواهد گذاشت.

دوست خوب کیست

دوست خوب کیست؟ دوست واقعی هر اشتباهی که از شما رخ دهد خواهد بخشید.

برخی مواقع به دلایل خاصی باعث می‌شوید دوست‌تان از شما رنجیده و همه چیز خراب شود. اگر دوست‌تان دوست واقعی نباشد مطمئناً این دوستی با یک اشتباه و اختلاف کوچک از بین خواهد رفت اما اگر او برای‌تان یک دوست واقعی باشد بر این واقف خواهد بود که ممکن است گاهی از شما اشتباهی سر بزند به همین دلیل شما را می‌بخشد چون ارزش دوستی شما بسیار بیشتر از یک اشتباه است.

شناخت دوست واقعی از دوست بد

با داشتن یک دوست واقعی یک پشتیبان دارید

مهم نیست شما با چه کسی مشکل دارید، مشکل شما چیست؟ یا چرا دچار اشتباه شده‌اید؟ دوست واقعی همیشه در هر شرایطی پشتیبان و همراه شما است و همیشه بدون دلیل شما را حمایت می‌کند. این امر، شاید با منطق جور در نیاید ولی دقیقاً کاری است که فقط یک دوست واقعی می‌تواند انجام دهد.

تشخیص دوست خوب و واقعی

اجازه می‌دهد به دنبال علایق خود بروید

شما هر چه‌قدر بزرگ‌تر می‌شوید، به کارهای متفاوتی علاقه‌مند خواهید شد. حتی ممکن است به کاری علاقه‌مند شوید که قبلا از آن متنفر بوده‌اید. دوست غیر واقعی در این شرایط شما را مسخره کرده و پیشنهاد می‌دهد که راه گذشته را ادامه دهید. اما دوست واقعی سعی می‌کند در ادامه‌ی مسیر تازه زندگی قرار گیرید و علایق خود را دنبال کنید.

تشخیص دوست واقعی

دوست خوب کیست ؟ دوست واقعی بهتر از هر کسی شما را می‌شناسد.

هر فردی خصلت‌های خاص خودش را دارد مثلاً فردی صبح‌ دیر از خواب بیدار می‌شود و یا فردی دوست ندارد صبحانه میل کند مطمئناً دوست واقعی همه‌ی این خصلت‌های شما را می‌داند و هیچ‌کس بهتر از یک دوست خوب شما را نمی‌تواند بشناسد. همین که شخصی به خصلت‌های متفاوت شما دقت می‌کند نشانه‌های یک دوست واقعی را داراست.

دوست واقعی هر لحظه همراه شما است

دوست واقعی هر لحظه همراه شما است.

دوستان غیر واقعی و صوری فقط زمانی که به شما نیاز دارند با شما تماس می‌گیرند و معمولاً در مواقع تماس گرفتن نیز شروع به غیبت در مورد عزیزان شما می‌کنند. اما دوستان واقعی معمولاً دوست دارند بدانند که چه کاری انجام می‌دهید و یا کجا هستید و حالتان خوب است؟ دوستان واقعی برای غیبت با شما تماس نمی‌گیرند آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند که برای ناهار چه چیزی میل کرده‌اید. همین قدر ساده!

دوست واقعی راز دار است

اسرار شما را حفظ کرده و رازدارتان می‌باشد.

یک نفر در دنیا وجود دارد که تمام اسرار و رازهای شما را می‌داند ولی این راز را مانند اسرار خود حفظ کرده و در کل شهر پخش نمی‌کند این فرد، دوست واقعی شما است چون اسرار شما را سبک و بی‌ارزش نمی‌شمارد. دوست واقعی همیشه ارزش اعتماد را می‌داند و راز شما را هیچ‌گاه پیش دیگران بازگو نمی‌کند.

مشخصات یک دوست خوب

در کنار او نیازی به شیک‌پوشی ندارید

اگر مجبورید که وقتی به دیدار دوست خود می‌روید موهای‌تان را مرتب کنید و لباس‌های شیک بپوشید او دوست واقعی شما نیست. چون یک دوست خوب شما را برای خودتان می‌خواهد و مهم آن است که کنار او باشید و لحظات خوبی را بگذرانید نه این‌که با تشریفات و تجملات رفتار کنید.

مشخصات یک دوست واقعی

دوست واقعی همیشه برای شما وقت دارد.

دوست خوب کیست ؟ ممکن است بسیاری از دوستان شما که عملاً یک دوست واقعی نیستند هیچ زمانی را برای بیرون رفتن با شما اختصاص نداده باشند ولی دوست واقعی سعی می‌کند حتی شده زمان بسیار کمی را نیز با شما بگذراند این زمان می‌تواند زمان نهار او باشد که به شما اختصاص می‌دهد.

چگونه دوست خوب را بشناسیم

در هر شرایطی در کنار شماست.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دوست واقعی و دوست صوری عکس‌العملی است که در شرایط‌های مختلف شما نشان می‌دهد. اگر ناراحت باشید دوست غیر واقعی سعی می‌کند بحث را عوض کند ولی دوست واقعی شما را در آغوش گرفته و اجازه می‌دهد که شما هر چه‌قدر دوست دارید حرف زده و خودتان را خالی کنید. دوست واقعی در شرایط سخت همیشه در کنار شماست.

چگونه دوست واقعی را بشناسیم

اگر می‌خواهید همواره دوستان خوبی پیدا کنید بهتر است واقع بین بوده و تمام موارد ذکر شده در مقاله‌ی دوست خوب کیست را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین دوست خود را انتخاب کنید. منتظر دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم…


لینک منبع:


https://suratiha.com/%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa/