صورتی‌ها: ماهی سرشار از مواد غنی برای بدن است ولی متاسفانه اکثر افراد به خاطر بوی ماهی به سراغش نمی‌روند و هر غذای دیگری را به ماهی ترجیح می‌دهند. اما باید بدانید که اگر ماهی را با روش‌های صحیح بپزید و با سبزیجات مختلف طعمدار کنید دیگر اثری از بوی ماهی نخواهد ماند و شما فقط طعم لذیذ ماهی را خواهید گرفت. برای داشتن ماهی بدون بو و خوشمزه با آموزش تصویری طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده همراه ما باشید.

آموزش تصویری طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

مواد لازم برای تهیه ماهی سرخ شده:

ماهی سفید: ۱ عدد

سیر خرد شده: ۲-۳ حبه

پرتقال: ۱عدد

لیمو ترش: ۱ عدد

لیمو شیرین: ۱ عدد

شوید: به مقدار لازم

روغن زیتون: به مقدار لازم

نمک، فلفل: به مقدار نیاز

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده:

برای تهیه ماهی سفید سرخ شده در ابتدا لیموترش، لیمو، حبه‌های سیر و پرتقال را بشویید و به صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس شوید را نیز از ساقه‌هایش جدا کرده و بشویید.

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

در این مرحله از طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده ماهی را تمیز کرده و بشویید( در صورت تمایل سر ماهی را از بدن جدا کرده بعد شروع به تهیه ماهی سرخ شده کنید) دقت کنید که ماهی را بعد از شستن باید خشک کنید.

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

بعد از این‌که ماهی را کاملا تمیز کردید سیر، لیمو، پرتقال و شوید را داخل ماهی پر کنید تا ماهی طعم و مزه‌ی ترش بگیرد.

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

بعد از این‌که داخل ماهی را پر کردید شیارهای کوچکی روی ماهی ایجاد کرده و نمک، فلفل به ماهی بیافزایید. سپس ماهی را داخل سینی فر که روی آن را با فویل پوشانده‌اید قرار دهید.

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

بعد از طعم دار کردن ماهی با نمک و فلفل، روی ماهی را با لیمو ترش، پرتقال و شوید بپوشانید.

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

 

سپس ماهی آماده شده را داخل فر ۱۸۰ درجه به مدت یک و نیم ساعت قرار دهید تا ماهی با حرارت ملایم بپزد و طعم و مزه‌ی ترش و شیرین به خود بگیرد.

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده

بعد از سرخ شدن ماهی ماهی را از فر خارج کرده و با لیمو ترش و پرتقال سرو کنید. نوش جان


لینک منبع:


https://suratiha.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d8%ae-%d8%b4%d8%af%d9%87/