یکی از عصرانه‌هایی که همه دوست دارند میل کنند و کمتر کسی به آن نه می‌گوید کیک است که انواع و اقسام مختلفی دارد. هر خانم خانه‌داری مطابق به ذائقه‌ی خانواده‌ی خود یکی از انواع آن را در خانه تهیه می‌کند. اما در این مطلب از مجله دخترانه صورتی‌ها ما برای شما کاربران عزیز طرز تهیه کیک فنجانی  را آماده کرده‌ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد. کیک فنجانی طرز تهیه بسیار آسانی داشته و در عین حال بسیار خوشمزه و ظاهر زیبایی نیز دارد.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک فنجانی

طرز تهیه کیک فنجانی

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی:

آرد: شش قاشق غذاخوری

روغن مایع: چهار قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: یک عدد

شیر: هفت قاشق غذاخوری

شکر: شش قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

وانیل: نصف قاشق مرباخوری

پودر کاکائو: یک قاشق غذاخوری سرخالی

طرز تهیه کیک فنجانی:

طرز تهیه کیک فنجانی

برای تهیه کیک فنجانی در ابتدا قبل از شروع به تهیه کیک فنجان‌هایتان را انتخاب کنید و حتما دقت کنید که نسبت به گرما حساس نباشند که در موقع پخت نشکنند.

سپس بعد از انتخاب فنجان‌ها یکی از فنجان‌ها را داخل قابلمه بگذارید و قابلمه را به اندازه‌ی نصف فنجان از آب پر کنید. سپس فنجان را برداشته و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید.

بعد از این‌که قابلمه را روی حرارت قرار دادید. آرد را با پکینگ پودر  و وانیل مخلوط کرده و سه بار الک کنید تا سبک شوند. سپس بعد از الک کردن آرد همراه با پکینگ پودر و وانیل، شکر را نیز به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید.

بعد از اضافه کردن شکر، نوبت به اضافه کردن تخم‌مرغ می‌رسد. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بشکنید و به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یک‌دستی به دست آید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ نوبت به اضافه کردن شیر و روغن می‌رسد که بعد از اضافه کردن این دو مایع، مخلوط را هم بزنید تا مواد یک‌دست شوند.

در این مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی مواد کیک فنجانی آماده است ولی اگر کیک فنجانی کاکائویی دوست دارید می‌توانید در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری کاکائو را هم به مایع اضافه کنید.

بعد از آماده شدن مخلوط کیک فنجانی فنجان‌ها را با روغن چرب کنید و به اندازه‌ی ۲/۳ فنجان را از مایه‌ی کیک پر کنید و سپس داخل قابلمه‌ای که آب آن جوش آمده است قرار دهید.

حرارت شعله را کم کنید و روی در قابلمه دم‌کنی قرار دهید تا بخار آب داخل فنجان‌ها جمع نشود. برای پخت این کیک ۲۵ دقیقه زمان لازم است که باید در قابلمه بسته باشد و روی اون حتما دم‌کنی باشد و اصلا در قابلمه را باز نکنید و بعد از ۲۵ دقیقه شعله را خاموش کنید ۱۰ دقیقه با در بسته به کیک‌ها استراحت دهید.. حالا کیک شما آماده است. نوش جان

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C/