یکی از وسیله‌هایی که افراد قدیمی موقع حمام کردن از آن استفاده می‌کردند و فواید جادویی زیادی برای بدن داشت سنگ پا بود. متاسفانه با پیشرفت جامعه امروزی دیگر کمتر کسی از سنگ پا در موقع حمام کردن استفاده می‌کند. ولی در این مطلب از مجله صورتی‌ها قصد داریم برخی از فواید سنگ پا مورد بررسی قرار دهیم تا شما نیز بیشتر با آن آشنا شده و فواید آن را بدانید. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب از سنگ پا استفاده کنید و از فواید سنگ پا بهره ببرید همراه ما باشید.

فواید سنگ پا

فواید سنگ پا

با سنگ پا قد بلندتر شوید

بله درست شنیدید کشیدن سنگ پا بر روی پا در سنین رشد باعث قد بلندی شما می‌شود. تحقیقات نشان داده سنگ پا با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد، به افزایش قد افراد در سن رشد کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود شما بیشتر از آن‌چه قرار است قد بلند شوید رشد می‌کنید. فقط باید دقت کنید که سنگ پا خشن و متخلخل باشد.

با ترک پا خداحافظی کنید

برخی افراد از ترک‌های پایشان بسیار شاکی هستند و می‌گویند که به کلی دکتر سر زده‌اند ولی ترک پای‌شان درمان نشده است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در هر بار حمام به کف پایتان سنگ پا بکشید تا ترک پایتان به کلی درمان شود.

درمان سردرد و کوفتگی بدن با سنگ پا

سنگ پا فواید زیادی برای بدن دارد که یکی از مهم‌ترین خواص سنگ پا رفع سردرد و کوفتگی بدن است که کشیدن سنگ‌ پا به ناحیه کف پا‌ ، فضولات و مواد زاید را از بالاترین نقطه بدن خرج می‌کند لذا این کار می‌تواند در تسکین سردردهای شدید‌، دردهای سیاتیکی، درد معده و…کمک شایانی کند.

فواید سنگ پا

پاهای زیبا داشته باشید

اگر دوست دارید پاهای زیبایی داشته باشید در یک کاسه آب گرم کمی آب لیمو اضافه کنید و پاهایتان را داخل آب‌گرم قرار دهید و سپس به وسیله‌ی سنگ پا پاهایتان را ماساژ دهید تا همیشه پاهای‌تان طراوت و زیبایی خود را حفظ کنند.

تنظیم قند خون یکی از فواید سنگ پا

اگر روزانه به‌ مدت ۱۰ دقیقه سنگ پا به کف پای‌تان بزنید، باعث تنظیم انسولین خون‌تان خواهد شد  در بیماران دیابتی در نیمه تحتانی بدن پا‌ها خون‌رسانی به‌ طرز صحیح انجام نمی‌شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و امثال آن‌ها شود؛ در واقع استفاده از سنگ‌پا موجب بهبود سیستم خون‌رسانی شده و به این طریق به دیابتی‌ها کمک می‌کند.

فواید سنگ پا

لایه‌بردار پاشنه پا با سنگ پا

سنگ پا یک لایه‌بردار قوی برای پاهای شماست و باعث می‌شود پوست‌های مرده‌‌ی پا که در اثر تماس با کفش ایجاد شده‌اند از بین بروند و پوست تازه کف پا نمایان‌ شود.

سنگ پا یک داروی قوی برای اعصاب و روان است

با کشیدن سنگ پا روی کف پای‌تان باعث می‌شوید که اعصاب‌تان آرام شود و به هیچ حس دیگری جز آرامش به شما دست نخواهد داد.

فواید سنگ پا

تناسب اندام و چربی‌سوزی با سنگ پا

اگر دوست دارید که اندام متناسبی داشته باشید و چربی اضافه روی بدن‌تان نباشد روزانه ده قیقه سنگ پا به کف پای‌تان بکشید و اندامی بی‌نظیر داشته باشید.

لینک منبع:

https://suratiha.com/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D8%A7/